Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Siyasal Düşünceler Tarihi | PSIR 204 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | 1. Siyasi düşüncenin evrimini, izlediği seyri ve insanlık tarihinin siyasal dönüşümünü tanımlamak 2.Öğrenciler siyasi felsefenin antik çağlardan buyana mesele edindiği temel siyasi konulara dair bilgi ve analiz araçlarını karşılaştırmak 3. Siyasi düşüncenin önemli fikirleri ve yazarlarını açıklamak. Çeşitli temalar aracılığı ile (özgürlük, adalet, eşitlik, demokrasi, vatandaşlık, hükümet, ve devlet) siyaset üzerine düşünen filozofların düşüncelerini tanımlamak ve fark ettirmek (örneğin Plato, Aristo, Makyavelli, Locke ve Marks gibi) |
Dersin İçeriği: | Antik Yunan, Roma ve ortaçağ siyasi düşünürlerinin incelenişi; bunların modern siyaset kuramına başlıca katkıları. Siyaset kuramı ile ilgili kavramlar ve temaların özü ve işleyişi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatım |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Siyasi Düşünce, Felsefe Ve Teori | |
3 | Antik Yunan Ve Roma Siyasi Düşüncesi | |
4 | İnsan Doğası, Doğal Durum Ve Doğa Yasası | |
5 | Klasik Liberal Teori | |
6 | Markist Düşüncede Birey Ve Toplum | |
7 | Kim Yönetmeli? Cevap 1: Güçlüler Yönetmeli Ara Sınav | |
8 | Kim Yönetmeli? Cevap 1: Erdemliler Yönetmeli | |
9 | Kim Yönetmeli? Cevap 1: Halk Yönetmeli | |
10 | Eşitlik | |
11 | Özgürlük | |
12 | Adalet Ara Sınav | |
13 | Sınırlı Devlet | |
14 | Geniş Devlet |
Wooten, David, ed. 1996. Modern Political Thought: Readings from Machiavelli to Nietzsche. Indianapolis and Cambridge: Hackett Publishing Company, Inc. |
1. Mitchell Cohen and Nicole Ferman, eds. 1996. Princeton Readings in Political Thought. New Jersey: Princeton University Press. 2. Miller, David. 2003. “Chapter 4: Freedom and the Limits of Government.” In David Miller, Political Philosophy: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, pp: 55-73. 3. Walzer, Michael. 1996. “Chapter 40: In Defence of Equality.” In Mitchell Cohen and Nicole Ferman, eds., Princeton Readings in Political Thought. New Jersey: Princeton University Press, pp: 656-668. 4. Miller, David. 2003. “Chapter 5: Justice.” In David Miller, Political Philosophy: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, pp: 74-91. 5. Sargent, Lyman Tower. 1999. “Types of Liberty.” In Lyman Tower Sargent, Contemporary Political Ideologies: A Comparative Analysis. Fort Worth: Hascourt Brace College Publishers, pp: 62-65. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Total: | 4 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 25 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 |