DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Siyasal Düşünceler Tarihi PSIR 204 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1. Siyasi düşüncenin evrimini, izlediği seyri ve insanlık tarihinin siyasal dönüşümünü tanımlamak
2.Öğrenciler siyasi felsefenin antik çağlardan buyana mesele edindiği temel siyasi konulara dair bilgi ve analiz araçlarını karşılaştırmak
3. Siyasi düşüncenin önemli fikirleri ve yazarlarını açıklamak. Çeşitli temalar aracılığı ile (özgürlük, adalet, eşitlik, demokrasi, vatandaşlık, hükümet, ve devlet) siyaset üzerine düşünen filozofların düşüncelerini tanımlamak ve fark ettirmek (örneğin Plato, Aristo, Makyavelli, Locke ve Marks gibi)
Dersin İçeriği: Antik Yunan, Roma ve ortaçağ siyasi düşünürlerinin incelenişi; bunların modern siyaset kuramına başlıca katkıları. Siyaset kuramı ile ilgili kavramlar ve temaların özü ve işleyişi.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Siyasi Düşünceler Tarihi dersini tamamlayan öğrenciler siyaset kuramının ilgilendiği problemleri (devletin rolü, siyasi kavramının sınırları, özel ve kamusal alan ayırımı, eşitlik, özgürlük ve adalet kavramları arasında uyum ve çatışma durumları) betimleyebileceklerdir.
  • 2- Antik Yunan, Rönesans ve modern siyasi düşünürlerin temel argümanlarını ayırt edebilecekler ve bu düşünceler arasında benzerlik ve farklılıkları tespit edebileceklerdir
  • 3- Öğrenciler edindikleri teorik ve tarihi bilgi sayesinde siyasetin evrimini öğreneceklerdir
  • 4- Temel siyasi tartışmaların felsefi köklerini idrak etmiş olacaklardır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatım


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Siyasi Düşünce, Felsefe Ve Teori
3 Antik Yunan Ve Roma Siyasi Düşüncesi
4 İnsan Doğası, Doğal Durum Ve Doğa Yasası
5 Klasik Liberal Teori
6 Markist Düşüncede Birey Ve Toplum
7 Kim Yönetmeli? Cevap 1: Güçlüler Yönetmeli Ara Sınav
8 Kim Yönetmeli? Cevap 1: Erdemliler Yönetmeli
9 Kim Yönetmeli? Cevap 1: Halk Yönetmeli
10 Eşitlik
11 Özgürlük
12 Adalet Ara Sınav
13 Sınırlı Devlet
14 Geniş Devlet


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Wooten, David, ed. 1996. Modern Political Thought: Readings from Machiavelli to Nietzsche. Indianapolis and Cambridge: Hackett Publishing Company, Inc.


DİĞER KAYNAKLAR

1. Mitchell Cohen and Nicole Ferman, eds. 1996. Princeton Readings in Political Thought. New Jersey: Princeton University Press.
2. Miller, David. 2003. “Chapter 4: Freedom and the Limits of Government.” In David Miller, Political Philosophy: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, pp: 55-73.
3. Walzer, Michael. 1996. “Chapter 40: In Defence of Equality.” In Mitchell Cohen and Nicole Ferman, eds., Princeton Readings in Political Thought. New Jersey: Princeton University Press, pp: 656-668.
4. Miller, David. 2003. “Chapter 5: Justice.” In David Miller, Political Philosophy: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, pp: 74-91.
5. Sargent, Lyman Tower. 1999. “Types of Liberty.” In Lyman Tower Sargent, Contemporary Political Ideologies: A Comparative Analysis. Fort Worth: Hascourt Brace College Publishers, pp: 62-65.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 1 10
Final Sınavı 1 40
Ara Sınavlar 2 50
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Ödev11010
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar22550
Final Sınavı11717
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4