DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Dış Politika Analizi |
PSIR 304 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7 |
Akademik Birim: |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders dış politika analizinin ana konularını karar verme mekanizmaları ağırlıklı olarak öğretmek üzerine dizayn verilmiştir. Dış politika analizi Uluslararası İlişkiler alanının önemli dallarından birisidir. Dış Politikayı anlayabilmek için coğrafya, iç politika, kimlik, tarih ve strateji gibi dış politikanın belirleyici unsurlarını da öğrenilmelidir. |
Dersin İçeriği: |
Liderler dış politikayı nasıl şekillendirirler? Danışmanların ve bürokratların rolü nedir? Dış politikanın icrasında uluslararası kısıtlar nelerdir? Kim ya da ne dış politikayı belirler? Sorularını bu dersin içinde cevaplayacağız. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Dış politikaları daha iyi anlamak için gerekli olan analitik kabiliyetlerin
- 2- Dış politikanın belirleyecilerini detaylı anlamak için farklı öğrenme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanılması; başlıca okuma-anlama, araştırma, tartışma ve yazma konusundaki teknik becerilerinin arttırılması
- 3- Farklı ülkelerin dış politikalarını karşılaştırma ve farklılıkları görme becerisini arttırmak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrencilerden okumaları dersten önce yapmaları beklenir; ders, iki saat aktif soru odaklı ders ve bir saat sınıf tartışması formatında yapılacaktır. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dış Politikaya giriş ve ders planının açıklanması |
|
2 |
Dış Politika nedir? |
|
3 |
Dış Politikanın belirleyicileri nelerdir? |
|
4 |
Neden Dış Politika karşılaştırmalı çalışılır? |
|
5 |
Dış Politikayı kim şekillendirir? |
|
6 |
Dış Politikayı liderler mi şekillendirir ? |
|
7 |
Liderler dünyayı nasıl algılar? |
|
8 |
Liderler dünyayı nasıl algılar? |
|
9 |
Danışmanların rolü |
|
10 |
Bürokratların rolü |
|
11 |
Dış Politika yaparken karşılaşılan iç engeller |
|
12 |
Dış Politika yaparken karşılaşılan uluslararası engeller |
|
13 |
Dış Politikayı kim belirler? |
|
14 |
Dış Politikayı ne belirler? |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Foreign Policy Analysis : A Comparative Introduction by Marijke A. Breuning and Marijke Breuning (2007, Paperback) |
DİĞER KAYNAKLAR
Alden, C. and A. Aran, Foreign Policy Analysis
– New Approaches (London: Routledge 2017)
2nd edition.
Smith, S., A. Hadfield and T. Dunne, Foreign
Policy: Theories, Actors, Cases (Oxford: OUP
2012) 2nd edition. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
20 |
Ödev |
5 |
15 |
Sunum/Jüri |
1 |
5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
4 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
25 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 11 | 3 | 33 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 26 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek