Akademik Birim: |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1.Öğrencilere, küresel enerji güvenliğinin temellerini sunmak
2.Öğrencilerin, enerji oyunundaki temel oyuncular, kurumlar ve ortaya çıkmakta olan yeni enerji sistemi konusundaki bilgi dağarcığını arttırmak.
3. Küresel enerji trendlerini analiz edebilmelerini sağlamak
4. Konu üzerinde ikna edici öneriler getirebilmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği: |
Enerji Güvenliği Tanımı , Küresel Enerji Geçişleri , Başıca Enerji İhracatçıları/İthalatçıları , Çatışmalı bölgeler , Türkiye`nin enerji güvenliği meseleleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Farklı enerji türlerinin stratejik önemini bağlamsallaştırabilmek
- 2- Enerji arama, çıkarma ve taşımanın uluslararası hukuku ve diplomasiyi nasıl etkilediği hakkında yorumlayabilme
- 3- Farklı ülkelerin ekonomilerini kullandıkları enerji türüne göre analiz edebilme
- 4- Coğrafyanın enerji geçiş yöntemlerini ve devletler arası ilişkileri nasıl etkilediğini anlamak
- 5- Münhasır ekonomik bölge, karasuları ve kıta sahanlığı gibi tartışma terimleri tartışabilmek
- 6- Farklı enerji türlerinin yararları ve eksiklikleri hakkında yorumlayabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders formatı 1 saat anlatim, 1 saat öğrenci sunumu, 1 saat tartışma şeklide düşünülmektedir |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
Jan H. Kalicki & David L. Goldwyn, (Eds.) , Energy and Security: Toward a New Foreign Policy Strategy , Washington, DC: Johns Hopkins University Press, 2005.
Michael T. Klare, Rising Powers, Shrinking Planet: New Geopolitics of Energy, New York : Metropolitan Books, 2008.
Hugo McPherson ( ed.) , Emerging Threats to Energy Security and Stability , Springer , 2005.
Bruce Podobnik , Global Energy Shifts : Fostering Stability in a Turbulent Age , Temple University Press : Philadelphia , 2007. |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek