DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Stratejik Analiz ve Çatışma Çözümü PSIR 364 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Ders, mevcut uluslararası çatışmaların bir analizini sunar ve doğalarını stratejik düşünce ve analiz perspektifinden keşfetmenin yanı sıra öğrencilere çağdaş uluslararası çatışmaların doğasını ve bağlamını ve çatışma çözümü için geliştirilen teknikleri tanıtır. Bu bağlamda ders, strateji kavramını teori, bilim ve analiz ile pratik olarak öğrencilere tanıtmaktadır. stratejiyi, ontolojisi hasımların kararlarının ve eylemlerinin karşılıklı bağımlılığına ve aynı zamanda birbirlerinin davranışlarına ilişkin beklentilerine göre şekillenen, yinelenen nesnel fenomenlerin bir bütünü olarak ele alır. Bu nedenle, stratejik bir ortam, en iyi karar verme ortamı olarak kabul edilir.
Tabii ki eylem, diğer oyuncuların ne yaptığına bağlıdır. Bu tanım, uluslararası ilişkilerin bazı çok önemli yönlerini en iyi stratejik ortam olarak niteler. stratejik analiz yoluyla anlaşılır ve açıklanır. çatışma çözümüne ilişkin mevcut literatürü analiz eder ve çatışma analizi ve çatışma çözümüne ilişkin perspektifleri, teorileri ve varsayımları tartışır. öğrencileri uzun süreli uluslararası çatışmaların neden olduğu kayıp ve ıstıraplar ile bunların nedenleri ve dinamikleri ile tanıştırarak, insanlığın ve uluslararası ilişkilerin geleceği için bir sorumluluk duygusu ve uluslararası vatandaşlık geliştirmeyi amaçlar. Ders, uluslararası çatışmayı, kişiler arası düzeyden sistemsel düzeye kadar farklı düzeylerde gelişen kültürel boyutu olan karmaşık bir toplumsal etkileşim biçimi olarak ele alır. Ders, öğrencilerin stratejik çalışmaların temel kavram ve teorilerini tanıtırken uluslararası olayları yorumlamak, açıklamak ve tahmin etmek için uluslararası ilişkiler konusundaki analitik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği: Uluslararası çatışmanın tanım nitelikleri, uluslararası çatışmanın seviyeleri, çetin ve uzun süreli uluslararası çatışmalar, kültür ve çatışma, barış çalışmaları, çatışma çözme becerileri ve yöntemleri. Stratejinin Tanımı, stratejik analiz, stratejik çevre, stratejik karar, doğrusal olmayan düşünme, strateji seviyeleri, stratejik düşünme, bilişsel süreçler, güvenlik ve stratejik çalışmalar, soyutlama, kalıplar, paradokslar ve ikilemler, rasyonellik, mantıksızlık, grup düşüncesi, sürtüşme , çatışma, savaş, thymos, belirsizlik, savaş sisi, büyük strateji, ulusal güvenlik strateji " , stratejik planlama.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Stratejik düşünme ve analiz ile bilgilendirilmiş bir perspektiften uluslararası çatışma ve çatışma çözümü anlayışı geliştirmek.
  • 2- Durumu analiz etme ve mevcut uluslararası çatışmaların geleceğini ve etkilerini tartışmada stratejik düşünme becerileri hakkında bir farkındalık geliştirmek ve bunlardan yararlanmak
  • 3- Bir farkındalık geliştirmek ve stratejinin ve uluslararası çatışmanın kültürel boyutunu analiz edebilmek.
  • 4- Uluslararası çatışmaların kilit aktörlerini belirlemek ve aralarındaki çok boyutlu stratejik etkileşimi analiz etmek
  • 5- İlgili materyali okumak ve üzerinde düşünmek
  • 6- Sınıfta tartışıldığı gibi uluslararası çatışmalarla ilgili tartışmalara katılmak
  • 7- Uluslararası ilişkilerin güncel olaylarını ve süreçlerini teorik ve tarihsel bağlamı içinde / alternatif eğitmenlerin değerlendirilmesini sağlayacak stratejik bir bakış açısıyla eleştirel olarak analiz etme, anlama ve açıklama becerisini geliştirmek.
  • 8- Akademik etik ve dürüstlük standartlarına uygun, sınıfta edindiği bilgileri uygulayarak iyi organize edilmiş, bilgilendirilmiş, mantıksal olarak tartışılmış, anlaşılır makaleler ve makaleler yazma becerisini geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerden derse gelmeden önce okumaları yapmaları beklenir, ayrıca sınıf içi tartışmadan önce kendilerine verilen filmleri bir kez izlemeleri beklenir, her oturum iki saat ders ve bir saat tartışma şeklinde düzenlenecektir. teorik bilgilerinin pekiştirilmesi kapsamında eğitim faaliyetleri ve oyunlara maruz bırakılmak ve pratiğe dökülebilmek.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Genel Tanıtım ve Tanışma
2 Strateji Kavramı Üzerine Tartışma ve Tartışılan Stratejinin Farklı Tanımları ve Düzeyleri
3 Öğretim Stratejisinin Engelleri
4 Çatışma ve Uluslararası İlişkilerde Stratejik Kültür
5 Stratejik Düşünme Egzersizi
6 Çatışma Çözümü Temel Kavramları
7 Çatışmanın Doğası: Kişiselden Sistemiğe
8 Müzakere ve Anlaşmazlık Çözümü
9 Farklı Boyut: Kültürden Cinsiyete
10 Uluslararası Çatışmayı Anlamak
11 Uluslararası Sistem ve Uluslararası Çatışma
12 Çatışma Kompleksleri ve çatışma çözümü
13 Barış Süreçleri ve Barış İnşası
14 Müzakere Oyunu ve Kriz Yönetimi Üzerine Tartışmalar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Calin S. Gray, Modern Strategy, Oxiord, OUP, 1999

Peter Wallensteeen, Understanding Conflict Resolution,London, Sage, 2002


DİĞER KAYNAKLAR

Leith, S. (2011) You are Talkin’ to Me? Rhetoric from Aristotle to
Obama. Profile. (45-74)
Newman S. (2001), ‘Aristotle's Definition of Rhetoric in the Rhetoric: The
Metaphors and their Message’. Written Communication, 18 (1): 3-25. (CS)


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 1 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 14 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 20
Final Sınavı 1 50
Total: 32 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama11818
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14570
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2510
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4                  
OC5                  
OC6                  
OC7                  
OC8