Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Siyaset Kuramı | PSIR 402 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | 1. öğrencilerin, meşruiyet, egemenlik, güç, baskı, şiddet, barış, ahlak, sivil itaat, yeniden dağıtım, sürdürülebilirlik, sivil toplum, farklılık, toplumsal cinsiyet gibi siyasal kuramın temel kavramlarını tanımlayabilmeleri. 2. öğrencilerin siyasal konulara dair kuramsal ve soyut düşünüşlerini geliştirebilmeleri. 3. öğrencilerin siyasal kuram ve yaklaşımları öğrenmeleri. |
Dersin İçeriği: | Derste devlet, meşruiyet, egemenlik, güç, baskı, şiddet, barış, ahlak, sivil itaat, yeniden dağıtım, sürdürülebilirlik, sivil toplum, farklılık, toplumsal cinsiyet, ataerkillik, özel/kamusal alan, sosyal adalet, küresel adalet, modernite, postmodernite gibi temalar ve kavramlar işlenecektir. Nasıl bir devlet anlayışı sorusuna yanıt aranmaya çalışılarak sosyal devlet, modern devlet ve ulus devlet kavramları ele alınacaktır. Kant, Hegel, Weber, Nietzsche, Arendt, Goldman, Fanon, Foucault, Derrida, Thoreau, Gandhi, King, Rawls, Hayek, Nozick, Dworkin, Marshall, Gutmann, Pateman, Okin, MacKinnon, Elshtain, Hartsock, Paglia, Kymlicka, Parekh ve Taylor gibi filozofların düşüncelerine odaklanılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı ve ders öncesi okumalar |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern-Ulus Devlete Giriş: Otorite Egemenlik ve Meşruiyet | İlgili okumaların yapılması |
2 | Friedrich Hegel: Tarih ve Modern Devlet | İlgili okumaların yapılması |
3 | Devletin Bir Yüzü: Güç, Şiddet ve Weberyen Devlet | İlgili okumaların yapılması |
4 | Devletin Diğer Yüzü: Adalet, Yeniden Dağıtım ve Refah Devleti | İlgili okumaların yapılması |
5 | Immanuel Kant: Sürekli Barış Teorisi ve Sivil Toplum | İlgili okumaların yapılması |
6 | Sosyal Adalet ve Küresel Adalet Kavramları ve Anlayışları | İlgili okumaların yapılması |
7 | Friedrich Nietzsche’nin Sivil Toplum Eleştirisi: Köle-Efendi-Sürü Ahlakı | İlgili okumaların yapılması |
8 | Modern ve Postmodern Durumlar: Modernite ve Postmodernite Teorileri | İlgili okumaların yapılması |
9 | Azınlıkların Sesi: Farklılık, Çeşitlilik ve Çokkültürlülük Teorileri | İlgili okumaların yapılması |
10 | Kazınların Sesi: Feminist Kuram | İlgili okumaların yapılması |
11 | Sessizlerin Sesi: Sivil İtaatsizlik Teorisi ve Pasifizm | İlgili okumaların yapılması |
12 | Doğanın Sesi: Yeşil Teori ve Çevrecilik | İlgili okumaların yapılması |
13 | Toplumsal Hareketler | İlgili okumaların yapılması |
14 | Genel Değerlendirme |
Gerald F. Gaus and Chandran Kukathas, eds., Handbook of Political Theory. London: Sage Publications. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 48 | 1 | 48 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 |