DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Diplomasi: Teori ve Pratik PSIR 467 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders diplomasinin nasıl yapıldığını ve diplomatların dış politikada ne şekilde rol aldıklarını ifade eder. Öğrenciler önmüzakere, diplomatik ivme, ve diplomatik anlaşmalar gibi konularda kuvvetli bir temele sahip olacaklardır
Dersin İçeriği: Dışişleri Bakanlığı fikri, konsolosluklar, önanlaşmalar, takip anlaşmaları, zirve kavramı, kamu diplomasisi, özel misyonlar
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Diplomasi teori ve uygulaması hakkında detaylı bilgi ve alt yapıya sahip olma.
  • 2- Diplomatik karar verme süreçlerini analitik bir şekilde tartışabilme
  • 3- Elçilik, konsolosluk ve dış temsil kavramlarının teorik kontekstini tartışabilme
  • 4- Dışişleri Bakanlıkları, konsolosluk ve elçilik politikalarının nasıl işlediğini içselleştirme
  • 5- Diplomatların aktör olarak etkisi ve anlamını tartışabilme
  • 6- Diplomasi ve devletler arası ilişkiler konusu ile ilgili bağımsız araştırma yapabilecek altyapıya sahip olmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerden zorunlu okumaları yapmaları ve her derse hazır bir şekilde katılmaları ve poster sunumlarını hazırlamaları beklenmektedir. Bunların yanı sıra öğrenciler bir vize, bir final sınavı ve bir quiz ile değerlendirilecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Diplomasi nedir?
2 Dışişleri Bakanlığı
3 Müzakere sanatı
4 Ön müzakere ve müzakere pratiği
5 Masabaşı müzakereleri
6 Diplomatik ivme
7 Vize sınavı
8 Anlaşmaları yazı ve pratiğe dökme
9 Diplomatik takip
10 Büyükelçilikler ve konsolosluklar
11 Konferans ve zirveler
12 Kamu diplomasisi ve telekomünikasyon
13 Gizli elçilik ve özel misyonlar
14 Arabuluculuk ve barış tesisi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Berridge, G.R. Diplomacy: Theory and Practice (Palgrave Macmillan, 2010)


DİĞER KAYNAKLAR

Henry Kissinger, Diplomacy (Simon and Schuster, 2011)


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Proje 1 15
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 25
Final Sınavı 1 40
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje12020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14456
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11515
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):153


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3 3 3 3 2 2 1 1    
OC2 3 3 3 3 2 2 1 1    
OC3 3 3 3 3 2 2 1 1    
OC4 3 3 3 3 2 2 1 1    
OC5 3 3 3 3 2 2 1 1    
OC6 2 2 2 2 2 2 2 2