Akademik Birim: |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1. AB’nin işleyişi, kurumları ve politikaları ile ilgili somut bilgi kazandırmak,
2. tartışma ve yazılı metinlerle eleştirel analiz geliştirmek,
3. bağımsız araştırma,
4. karmaşık durumlar karşısında güven geliştirme
5. analiz-sentez yeteneğini ve kurallar, olaylar arasındaki ilişkiyi kurabilme becerisini geliştirme. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders uluslararası işbirliğinin en gelişmiş örneği olan Avrupa Birliği’nin (AB) tarihini ve gelişimini anlatmaktadır. Ders ayrıca Birliğin örgütsel yapısını ve temelini Avrupa bütünleşme teorileri kapsamında ele almaktadır. Birliğin örgütsel yapısının yanı sıra siyasi süreçler ve temel siyasi konularda ders boyunca değinilecek konulardandır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Geniş kapsamlı bilgi edinme ve Avrupa bütünleşmesini bir siyasi sorun olduğunu idrak etme;
- 2- Avrupa bütünleşme sürecini teorik çevrede nasıl tanımlandığı idrak etme ve geniş bilgi edinme;
- 3- AB’nin küresel bir aktör olduğunu kavrama ve bu konuda bilgi edinme;
- 4- Güncel araştırmaların AB’deki demokrasi ve meşruiyetle ilgili sorunları nasıl tanımladığıyla konusunu idrak etme ve bilgi edinme;
- 5- AB’nin iörgütsel yapısının inşası ile ilgili normatif sorunları kavrama ve detaylı bilgi edinme;
- 6- AB’yi siyasi temsil sistemi olarak algılama ve konu hakkında bilgi edinme;
- 7- Avrupa bütünleşmesi konusunda yazılı ve sözlü olarak bağımsız sunum, analiz ve tartışma becerilerini geliştirme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
İki saatlik ders ardından bir saat seminer tartışma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş – Avrupa Birliği neden çalışılmalı |
|
2 |
Tarihsel gelişim |
Cini & Borrogan, Chapter 1; Nugent, Chapter 1 |
3 |
Avrupa bütünleşmesinin teorik ve kavramsal araçları |
Cini & Borrogan, Chapters 5,6,7; Nugent, Chapter 23 |
4 |
Anlaşmaları tanıtma ve kavrama |
Cini & Borrogan, Chapters 4,3; Nugent, Chapters 5,6 |
5 |
Kurumları kavrama: Avrupa Komisyonu ve Avrupa Parlamentosu |
Cini & Borrogan, Chapters 8,11; Nugent, Chapters 8, 10 |
6 |
Kurumlar konusuna devam: Bakanlar Kurulu ve Avrupa Konseyi |
Cini & Borrogan, Chapter 9; Nugent, Chapters 9, 10 |
7 |
Vize—Avrupa Konseyi |
Cini & Borrogan, Chapters 10 |
8 |
Adalet Divanı ve Avrupa Merkez Bankası |
Cini & Borrogan, Chapters 11; Nugent, Chapters 12, 13 |
9 |
AB politikaları – politika nasıl yapılır -- EPB |
Cini & Borrogan, Chapters 13, 20; Nugent, Chapter 16 |
10 |
Rekabet politikası; Tarım politikası; Uyum politikası |
Cini & Borrogan, Chapters 21, 22; Nugent, Chapter 20 |
11 |
AB’de demokrasi |
Cini & Borrogan, Chapters 23, 24 |
12 |
Küresel aktör AB |
Cini & Borrogan, Chapter 26; Nugent, Chapter 24 |
13 |
Sunumlar, tartışma ve değerlendirme |
|
14 |
Sunumlar, tartışma ve değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.