| Akademik Birim: |
HUKUK |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
- |
| Öğrenim Dili: |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Öğrencilere yapay zeka ve algoritmaların iş hukuku alanındaki yansımalarını anlayarak, hukuki düşünce becerilerini geliştirmek ve etik sorumlulukları anlamalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği: |
Bu derste, yapay zeka ve algoritmaların iş hukuku süreçlerine etkisi ele alınarak, öğrencilere geleceğin dijital yaşamının bu hukuk alanlarındaki zorlukları hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırılacaktır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrencilere yapay zeka ve algoritmaların iş hukuku alanındaki etkilerini anlatarak, gelecekteki hukuki zorlukları anlama yeteneği kazandırmak.
- 2- Yapay zeka tabanlı sistemleri karşısında işçilerin temel hak ve özgürlüklerinin korunabilmesine ilişkin etik ve hukuki düşünce becerilerini geliştirmek
- 3- Yapay zeka uygulamalarında işverenin hukuki sorumluluğunu tartışabilmek
- 4- Yapay zekanın iş ilişkilerindeki görünümü ile ilgili eleştirel bakış açısı kazanmak.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, tartışmalar, somut olay analizi |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
| 1 |
Yapay Zeka ve kavramsal boyutu |
|
1 |
| 2 |
İş hukuku ve gelişimi |
|
1,2 |
| 3 |
İşçinin temel hak ve özgürlükleri |
|
1,2,4 |
| 4 |
Yapay zeka uygulamaları ile işçilerin temel hak ve özgürlükleri arasındaki denge(sizlik) |
|
1,2,4 |
| 5 |
İşe alımda yapay zeka uygulamaları 1 |
|
1,2,4 |
| 6 |
İşe alımda yapay zeka uygulamaları 2 |
|
1,2,4 |
| 7 |
İşe alımda yapay zeka uygulamaları 3 |
|
1,2,4 |
| 8 |
Ödevlere ilişkin tartışma |
|
1,2,3,4 |
| 9 |
İş sözleşmesinin ifasında yapay zeka uygulamaları- 1 (performans değerlendirmesi)kararları) |
|
1,2,4 |
| 10 |
İş sözleşmesinin ifasında yapay zeka uygulamaları- 2 (UBER-platform çalışmalar ve yargı |
|
1,2,4 |
| 11 |
İş sözleşmesinin ifasında yapay zeka uygulamaları- 3 (iş sağlığı ve güvenliği-giyilebilir nesneler) |
|
1,2,4 |
| 12 |
İş sözleşmesinin sona ermesinde yapay zeka uygulamalarına bakış |
|
1,2,4 |
| 13 |
İşçinin temel hak ve özgürlüklerinin yapay zeka karşısında korunması: Avrupa Yapay Zeka Tüzüğü’ne genel bakış |
|
2,3,4 |
| 14 |
İşçinin temel hak ve özgürlüklerinin yapay zeka karşısında korunması |
|
2,3,4 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
| OC1 |
2 |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
3 |
1 |
1 |
| OC2 |
1 |
2 |
1 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
2 |
| OC3 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
| OC4 |
1 |
3 |
1 |
3 |
1 |
3 |
1 |
2 |
2 |
2 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek