Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı elektrik, manyetizma, elektrokimya, termodinamik ve reaksiyon mekanizmalarının güncel uygulamaları ile temel teorileri açık ve anlaşılır bir şekilde öğretmektir. Bu derste işlenen konular şunlardır: Sıvılar ve Moleküllerarası Kuvvetler; Çözümlerin Özellikleri; Gazlar; Kimyasal kinetik; Kimyasal Denge; Asit-Baz Dengeleri ve Titrasyonlar; Sulu Dengenin Ek Yönleri: Tamponlar, Ortak İyon Etkisi, Çözünürlük Dengesi (Ksp), Çözünürlüğü Etkileyen Faktörler, İyonların Çökmesi ve Ayrılması; Kimyasal Termodinamik; Elektrokimya; Nükleer Kimya; Geçiş Metalleri ve Koordinasyon Kimyası; Çevre, Ametaller ve Yaşam Kimyası: Organik ve Biyolojik Kimyaya Giriş. |
Dersin İçeriği: |
Laboratuvar Güvenliği ve Laboratuvar Ekipmanlarının Kullanımı; Donma Noktası Düşmesi Yöntemiyle Molekül Ağırlığının Belirlenmesi; Gazların Davranışı Buharın Molekül Ağırlığı; Reaksiyon Kinetiği: İyot Saat Reaksiyonunun Kinetik Çalışması; Le Chatelier Prensibi: Denge Çalışması; Asit-Baz Titrasyonu; Çözünürlük Ürün Sabiti (Ksp) / Sıcaklığın Fonksiyonu Olarak Çözünürlük; Suda Çözünen Potasyum Nitratın Termodinamiği (ΔG, ΔH, ΔS); Elektrokimya: Voltaik/Galvanik Hücrelerin Oluşturulması; Koordinasyon Kimyası. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kimyasal sistemler olarak gazların özelliklerini anlamak.
- 2- Moleküller arası kuvvetlerin doğasını ve kuvvetini anlayarak, bir maddenin bileşiminin ve yapısının sıvı veya katı haldeki fiziksel özellikleriyle nasıl ilişkili olduğunu anlamak.
- 3- Çözeltilerin fiziksel özelliklerinin, bileşenlerin saf hallerindeki özellikleriyle karşılaştırılması.
- 4- Reaksiyon hızlarının nasıl belirleneceğini anlamak ve bu hızları kontrol eden faktörleri dikkate almak.
- 5- Maddenin tüm hallerindeki dengeyi tanımak ve anlamak ve denge bilgisini sulu denge ve asit-baz kimyasının ek yönlerine aktarmak.
- 6- Elektrokimya, nükleer kimya ve koordinasyon kimyasını anlamak ve çevre, metal olmayanlar ve yaşam kimyası ile bağlantılar kurmak.
- 7- Laboratuvar ortamını belirlemek ve grup halinde çalışarak kimyanın teorik gerçeklerini deneysel yöntemlerle toplanan ve değerlendirilen verilerle ilişkilendirmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
KHAS Learn platformu aracılığıyla öğrencilerle de paylaşılan laboratuvar deneyleri için laboratuvar kılavuzunun sağlanması. Laboratuvar dersi sırasında öğrencilerle tartışma. Dersler sırasında mekanik/açıklayıcı videolar izlemek ve öğrencilerle tartışmak. Öncesi/sonrası izlenecek videolar öneriliyor. Teorik konuların bir kısmı için laboratuvarda deneyler yapılır. Her deneyin laboratuvar raporları öğrenciler deneyi yaptıktan sonra atanır ve değerlendirilir. Eğitmenlerin gözetiminde 2-4 kişilik bir ekiple proje yürütülür. Learn sistemine yüklenen bilgiler ve haftalık laboratuvar raporu ödevleri, öğrencilerin kavramları daha iyi anlamalarına ve değerlendirmelere hazırlanmalarına yardımcı olacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Laboratuvar Güvenliği |
İnteraktif ders ve laboratuvar uygulamaları |
2 |
Laboratuvar Ekipmanlarının Kullanımı |
İnteraktif ders ve laboratuvar uygulamaları |
3 |
DONMA NOKTASI DÜŞÜŞMESİ İLE MOLEKÜLER AĞIRLIK TAYİNİ |
Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
4 |
GAZLARIN DAVRANIŞI BUHARIN MOLEKÜLER AĞIRLIĞI |
Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
5 |
REAKSİYON KİNETİĞİ: İYOT SAAT REAKSİYONUNUN KİNETİK BİR ÇALIŞMASI |
Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
6 |
KİMYASAL DENGEYİ HANGİ FAKTÖRLER ETKİLİYOR? |
Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
7 |
Ara Değerlendirmeler |
Ara Değerlendirmeler (~ dönem ortası ve SINIFTA – çevrimiçi değerlendirme yok) |
8 |
ASİT-BAZ TİTRASYONU |
Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
9 |
ÇÖZÜNÜRLÜK ÜRÜN SABİTİ (Ksp) SICAKLIĞIN BİR FONKSİYONU OLARAK ÇÖZÜNÜRLÜK |
Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
10 |
SUDA ÇÖZÜNEN POTASYUM NİTRATIN TERMODİNAMİĞİ |
Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
11 |
ELEKTROKİMYA: VOLTAİK HÜCRE OLUŞTURMAK |
Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
12 |
KOORDİNASYON KİMYASI (TEORİ/DENEY) |
Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
13 |
KOORDİNASYON KİMYASI (TEORİ/DENEY) |
Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
14 |
TELAFİLER |
Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.