Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Topografya | CIV 201 | Bahar | 02+00+02 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İnşaat Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | 1. Arazi ölçmede kullanılan ölçüm tekniklerini ve ekipmanlarını anlamak için matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini aktarmak. 2. Yersel ve uydu tabanlı ölçme yöntemlerini ve ölçme araçlarını tanıtmak. 3. Öğrencilerin arazi etüdünün teori ve pratiğini anlamalarını sağlamak. 4. Öğrencilerin ölçme haritalarını okumalarını ve hazırlamalarını sağlamak. 5. Temel harita ve ölçme kavramları ve yöntemleri ile ilgili olarak fiziksel dünyayı ve koordinat sistemlerini tanımlanmasını sağlamak 6. Konum ve üç boyutlu veri ve bu verilerin inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanmak 7. Etüt verileri ve kesit çizimleri ile toprakların alanını ve hacmini hesaplamalarını sağlamak |
Dersin İçeriği: | 1. Ölçme, Ölçme hataları, konumlandırma yöntemleri ve sistemleri 2. Karasal ölçme yöntemleri ve Karasal ölçme araç ve gereçleri 3. Uydu tabanlı ölçme yöntemleri (GNSS ve Uzaktan Algılama) 4. Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS), Fotogrametrik ölçme yöntemleri, Deformasyon Ölçümleri 5. Yükseklik Tespiti, Tesviye, Yüzey Tesviye, Profil ve Kesit Tesviye 6. Profil ve Kesit Tesviye Hesapları, Alan ve Hacim Hesapları 7. Kontur Çizgilerinin Özellikleri, Klasik Harita Kullanımı |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Yüz yüze |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Ölçme, Ölçmede ölçme konumlandırma yöntemlerindeki hatalar | Okuma ödevi |
3 | Proje 1: Ölçme Hataları | Proje 1 raporu ve sunum hazırlanması |
4 | Karasal ve uydu tabanlı ölçme araçları | Okuma ödevi |
5 | Karasal ve uydu tabanlı ölçme araçları | |
6 | Proje 2 Ölçme ekipmanı ile Ölçme Uygulaması | Proje 2 raporu ve sunum hazırlanması |
7 | Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) Fotogrametrik ölçme yöntemleri, Deformasyon Ölçümleri | |
8 | Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) Fotogrametrik ölçme yöntemleri, Deformasyon Ölçümleri | |
9 | Proje 3: CBS yönteminin uygulanması | Proje 3 raporu ve sunum hazırlanması |
10 | Yükseklik Tespiti, Tesviye, Yüzey Tesviye, Profil ve Kesit Tesviye | Okuma ödevi |
11 | Profil ve Kesit Tesviye Hesapları, Alan ve Hacim Hesapları | |
12 | Kontur Çizgilerinin Özellikleri, Klasik Harita Kullanımı | |
13 | Proje 4 Alan ve Hacim Hesapları | Proje 4 raporu hazırlama ve sunum |
14 | Ders özeti | Sınıf içi tartışmaya hazırlık |
● 1. Barry F. Kavanagh, Geomatics, 2007. Prentice Hall, University of Michigan, ISBN: 013032289X ● 2. Barry F. Kavanagh, Surveying : with construction applications, Merkez Küt.Ders Kitapları - TA625 .K38 2004 ● 3. Topoğrafya Ders Notları.Ufuk ÖZERMAN,2016 ● 4. Hofmann-Wellenhof, B., Lichtenegger, H., Wasle, E., “GNSS--global navigation satellite systems: GPS, GLONASS, Galileo, and more”, Wien: Springer, c2008 ● 5. ESRI, “GIS for building and managing infrastructure”, Redlands, Calif.: ESRI, c2010 ● 6. T.M. Lillesand, R.W. Kiefer, J. W. ChapmanRemote Sensing anad Image Interpretation. 2004. John Willey &Sons, Inc.NY, USA ● 7. O. Altan, S. Külür, G. Toz, H. Demirel, Z. Duran, M. Çelikoyan, 2007, Fotogrametri Cilt 1, 462 s., Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje Raporları | 4 | 50 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 4 | 50 |
Total: | 8 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 7 | 3 | 21 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 6 | 5 | 30 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 4 | 15 | 60 |
Proje Raporlarının Sunumu | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat): | 115 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 | ||||||||||
OC6 | ||||||||||
OC7 |