DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Topografya CIV 201 Bahar 02+00+02 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İnşaat Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1.
Arazi ölçmede kullanılan ölçüm tekniklerini ve ekipmanlarını anlamak için matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini aktarmak.
2.
Yersel ve uydu tabanlı ölçme yöntemlerini ve ölçme araçlarını tanıtmak.
3.
Öğrencilerin arazi etüdünün teori ve pratiğini anlamalarını sağlamak.
4.
Öğrencilerin ölçme haritalarını okumalarını ve hazırlamalarını sağlamak.
5.
Temel harita ve ölçme kavramları ve yöntemleri ile ilgili olarak fiziksel dünyayı ve koordinat sistemlerini tanımlanmasını sağlamak
6.
Konum ve üç boyutlu veri ve bu verilerin inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanmak
7.
Etüt verileri ve kesit çizimleri ile toprakların alanını ve hacmini hesaplamalarını sağlamak
Dersin İçeriği: 1.
Ölçme, Ölçme hataları, konumlandırma yöntemleri ve sistemleri
2.
Karasal ölçme yöntemleri ve Karasal ölçme araç ve gereçleri
3.
Uydu tabanlı ölçme yöntemleri (GNSS ve Uzaktan Algılama)
4.
Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS), Fotogrametrik ölçme yöntemleri, Deformasyon Ölçümleri
5.
Yükseklik Tespiti, Tesviye, Yüzey Tesviye, Profil ve Kesit Tesviye
6.
Profil ve Kesit Tesviye Hesapları, Alan ve Hacim Hesapları
7.
Kontur Çizgilerinin Özellikleri, Klasik Harita Kullanımı
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Mühendislik projelerinden fiziksel yeryüzüne kadar olan süreçleri referans sistemler kavramıyla açıklar.
  • 2- Ölçme hatalarını tanımlar ve Ölçme ölçümlerindeki hataları hesaplar
  • 3- Karasal ve uydu tabanlı ölçme araçlarını bilir ve nerede kullanılacağını açıklar.
  • 4- Mühendislikte 3 boyutlu konumların ve deformasyon ölçümlerinin kullanımını anlar ve koordinat ve yükseklik değerlerini hesaplar.
  • 5- GNSS ve Uzaktan Algılama kavramlarını açıklar ve çeşitli uygulamalarda kullanımını planlar.
  • 6- CBS ve Fotogrametri kavramlarını tanımlar ve çeşitli uygulamalarda kullanımını planlar.
  • 7- Mühendislik projelerinde zeminin alan ve hacim değerlerini profil, kesit ve çeşitli yöntemlerle hesaplar.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders Tanıtımı
2 Ölçme, Ölçmede ölçme konumlandırma yöntemlerindeki hatalar Okuma ödevi
3 Proje 1: Ölçme Hataları Proje 1 raporu ve sunum hazırlanması
4 Karasal ve uydu tabanlı ölçme araçları Okuma ödevi
5 Karasal ve uydu tabanlı ölçme araçları
6 Proje 2 Ölçme ekipmanı ile Ölçme Uygulaması Proje 2 raporu ve sunum hazırlanması
7 Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) Fotogrametrik ölçme yöntemleri, Deformasyon Ölçümleri
8 Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) Fotogrametrik ölçme yöntemleri, Deformasyon Ölçümleri
9 Proje 3: CBS yönteminin uygulanması Proje 3 raporu ve sunum hazırlanması
10 Yükseklik Tespiti, Tesviye, Yüzey Tesviye, Profil ve Kesit Tesviye Okuma ödevi
11 Profil ve Kesit Tesviye Hesapları, Alan ve Hacim Hesapları
12 Kontur Çizgilerinin Özellikleri, Klasik Harita Kullanımı
13 Proje 4 Alan ve Hacim Hesapları Proje 4 raporu hazırlama ve sunum
14 Ders özeti Sınıf içi tartışmaya hazırlık


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

● 1. Barry F. Kavanagh, Geomatics, 2007. Prentice Hall, University of Michigan, ISBN: 013032289X
● 2. Barry F. Kavanagh, Surveying : with construction applications, Merkez Küt.Ders Kitapları - TA625 .K38 2004
● 3. Topoğrafya Ders Notları.Ufuk ÖZERMAN,2016
● 4. Hofmann-Wellenhof, B., Lichtenegger, H., Wasle, E., “GNSS--global navigation satellite systems: GPS, GLONASS, Galileo, and more”, Wien: Springer, c2008
● 5. ESRI, “GIS for building and managing infrastructure”, Redlands, Calif.: ESRI, c2010
● 6. T.M. Lillesand, R.W. Kiefer, J. W. ChapmanRemote Sensing anad Image Interpretation. 2004. John Willey &Sons, Inc.NY, USA
● 7. O. Altan, S. Külür, G. Toz, H. Demirel, Z. Duran, M. Çelikoyan, 2007, Fotogrametri Cilt 1, 462 s., Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje Raporları 4 50
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 4 50
Total: 8 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar7321
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar6530
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar41560
Proje Raporlarının Sunumu414
Toplam İş Yükü (saat):115


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6                    
OC7