DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bilgisayar Programlama I CMPE 140 Güz 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Rahim DEHKHARGHANİ
Dersi Veren(ler): Rahim DEHKHARGHANİ
Dersin Amacı: Ders, hesaplamanın sorunları çözmede oynayabileceği rolün anlaşılmasını sağlayacaktır. Çok az veya hiç programlama deneyimi olmayan öğrencilerin, faydalı hedeflere ulaşmalarını sağlayan küçük programlar yazma yeteneklerine haklı olarak güvenmelerine yardımcı olacaktır. Ders ayrıca öğrencilere bir bilgisayarın çalışma prensiplerini öğreterek, değişkenler, akış kontrol yapıları ve işlevler gibi programlama dillerinin ortak özelliklerine bağlam sağlar.
Dersin İçeriği: YDers genel olarak öğrencilere programlama dünyasını tanıtmakta ve ayrıca onların problemlere yönelik algoritmalar tasarlamalarına ve bu algoritmaları C programlama dilinde koda dönüştürmelerine yardımcı olmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yürütme sırasında bilgisayarın içinde neler olduğunu kavramsallaştırma
  • 2- İkili, sekizli ve onaltılı gösterimlerle kolayca çalışma
  • 3- Verilerin makinelerde nasıl temsil edildiğine dair bir anlayışa sahip olma
  • 4- Algoritmaları, sözde kodları ve akış şemalarını okuma ve yazma
  • 5- C dilinde küçük programlar yazma
  • 6- Yürütme sırasında bir programın durumunu izleme ve hata ayıklamayı kullanma
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sınıfta ders anlatımı ardından bilgisayar laboratuarında uygulama. Sınıf içi öğrenme. Programlama ödevleri ve ayrıca bireysel olarak yapılan canlı projeler. Grup çalışması olarak gerçek dünya sorununa yönelik çözümlerin tasarımı ve uygulanması.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Algoritmalar ve akış şemalarına giriş Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
2 Algoritma ve akış şemaları üzerinde pratik Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
3 C'de Bir Programın Yapısı Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
4 C'de Koşullu İfadeler Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
5 C'de Akış Kontrolü Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
6 Fonksiyonlar Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
7 Diziler Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
8 Çok Boyutlu Diziler Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
9 Arama ve Sıralama Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
10 İşaretçiler Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
11 Kodlama pratiği Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
12 Kodlama pratiği Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
13 Kodlama pratiği Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri
14 Kodlama pratiği Ders slaytları ve laboratuvar materyalleri


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

C, How to Program, By Paul J. Deitel, Harvey M. Deitel · 2010


DİĞER KAYNAKLAR

Computer Fundamentals and Programming in C, Pradip Dey, Manas Ghosh, 2. edition (2013), Oxford University Press

The C Programming Language, Brian Kernighan and Dennis Ritchie, 2. edition (1978), Prentice Hall Software Series


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 2 60
Ödev 4 20
Kısa Sınavlar 2 10
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati21428
Uygulama21428
Ödev4520
Sunum/Jüriye Hazırlık4520
Kısa Sınavlar22754
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5                        
OC6