DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Nesneye Yönelik Programlama Dilleri CMPE 343 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar CMPE 241
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders nesne yönelimli programlamanın temel kavramlarının anlaşılmasını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders, sınıflar, nesneler, kalıtım, polimorfizm, kapsülleme vb. dahil olmak üzere birçok temel ve ileri düzey nesne yönelimli kavramı kapsar. Ders, nesne yönelimli kavramları göstermeyi ve Java dilini kullanarak çözümler (projeler) geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş. İleri Düzey Nesne Yönelimli Programlama Kavramları.
İstisna Yönetimi. Eşzamanlılık. GUI Geliştirme. Dosyalar ve Akışlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Nesne yönelimli programlama kavramlarını ve çeşitli veri yapılarını anlamak ve kullanmak
  • 2- - Farklı karmaşıklık seviyelerindeki uygulamaları geliştirmek için Java programlama dilini kullanmak.
  • 3- Java ve çeşitli algoritmalar aracılığıyla problem çözümleri oluşturmak ve grafiksel kullanıcı arayüzleri (GUI) tasarlamak.
  • 4- Bir yazılım geliştirme ekibine katılmak ve uygun sunum becerilerini uygulamak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Proje Tabanlı Eğitim, Proje Raporu, Proje Sunumu, Proje Uygulaması.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Java Uygulamalarına Giriş Ders kitabı bölüm 2. 1
2 Kontrol İfadeleri Ders kitabı bölüm 3 ve 4. 1
3 Metodlar Ders kitabı bölüm 5 1
4 Diziler ve Dizi Listeleri Ders kitabı bölüm 6. 1
5 Sınıflar ve Nesneler Ders kitabı bölüm 7 ve 8. 1,2
6 Sınıflar ve Nesneler Ders kitabı bölüm 7 ve 8. 1,2
7 Proje-1 - 1, 2, 3, 4
8 Miras, Polimorfizm ve Arayüzler Ders kitabı bölüm 9 ve 10. 1,2
9 Miras, Polimorfizm ve Arayüzler Ders kitabı bölüm 9 ve 10. 1,2
10 Nesne Yönelimli Tasarım ve UML, İstisna Yönetimi Ders kitabı bölüm 11 ve ders notları. 1,2
11 JavaFX Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Ders kitabı bölüm 12 ve 13. 1, 2, 3
12 Dosyalar, Akışlar, Genel Koleksiyonlar Ders kitabı bölüm 15 ve 16. 1, 2
13 Proje-2 - 1, 2, 3, 4
14 Genel Koleksiyonlar, Eşzamanlılık Ders kitabı bölüm 16 ve 23. 1, 2


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Java: How to Program, Late Objects, by Paul Deitel & Harvey Deitel, 11th Edition, Pearson.


DİĞER KAYNAKLAR

Intro to Java Programming, Comprehensive Version, by Y. Daniel Liang, 10th Edition, Pearson.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 3 100
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Uygulama14228
Proje32369
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4