DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yazılım Mühendisliği Projesi CMPE 356 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere yazılım sistemi geliştirme süreci ve nesne odaklı teknoloji ile sistem gelişiminin temel ilkelerini sunarak öğrencilerin bir yazılım sistemini sıfırdan nasıl geliştirebileceklerini anlamalarını amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere farklı yazılım süreç modelleri, yazılım gereksinimi mühendisliği, proje yönetimi, sistem analizi, tasarımı, uygulaması, doğrulaması, dokümantasyonu ve sunumunu yaptırır.
Dersin İçeriği: Bu ders, yazılım geliştirme süreci, gereksinimlerin ortaya çıkarılması ve analizi, belirleme, tasarım, uygulama, test ve gelişme konularını kapsar. Yazılım süreci, yazılım gereksinimleri, proje yönetimi, insan yönetimi, sistem modelleri, mimari tasarım, uygulama, doğrulama ve yazılım geliştirme için çeşitli kavramlar, teknikler ve araçlar gösterilir. Öğrenci grupları, bu derste öğrendikleri konuları gerçek hayat projesi geliştirerek uygularlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yazılım geliştirme süreç modellerini tanıma beceris
  • 2- Yazılım sistemi analiz etme, tasarlama ve geliştirme becerisi.
  • 3- Yazılım testi yapma ve yazılım geliştirme proje dokümantasyonu hazırlama becerisi.
  • 4- Bir yazılım geliştirme ekibine katılma, web tabanlı bir otomasyon sistemi tasarlama ve uygulama, proje yönetimi adımlarını doğru sunum becerileriyle kullanabilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Proje Tabanlı Eğitim, Proje Raporu, Proje Sunumu, Proje Uygulaması.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Yazılım Mühendisliğine Giriş Ders kitabı bölüm 1. 2
2 Proje Yönetimi Ders notları 4
3 Angular, React, Spring ve Spring Boot araçları. Endüstri ortağının notları. 1,3
4 Yazılım Süreçleri Ders kitabı bölüm 2. 1
5 Dönem Projeleri Faz-1 Sunumları - 1, 2, 3, 4
6 Çevik Yazılım Geliştirme Ders kitabı bölüm 3. 2, 3
7 Gereksinim Mühendisliği Ders kitabı bölüm 4. 3
8 UML ile Modelleme Yardımcı ders kitabı bölüm 2. 2, 3
9 Sistem Modelleme Ders kitabı bölüm 5. 2, 3
10 Dönem Projeleri Faz-2 Sunumları - 1, 2, 3, 4
11 Mimari Tasarım Ders kitabı bölüm 6. 2
12 Tasarım ve Uygulama Ders kitabı bölüm 7. 2, 3
13 Yazılımda Test ve Bakım Ders kitabı bölüm 8 ve 9. 2, 3
14 Dönem Projeleri Faz-3 Sunumları - 1, 2, 3, 4


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Software Engineering, 10th Edition, Ian Sommerville, Pearson, 2016


DİĞER KAYNAKLAR

Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns, and Java, 3rd Edition.
Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit, Pearson, 2010.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 3 70
Final Sınavı 1 30
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Uygulama14228
Proje31648
Final Sınavı12121
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4