Akademik Birim: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel kavramları, teknikleri ve elektrik-elektronik mühendisliğinin çalışma alanları ile tanışmak. |
Dersin İçeriği: |
Mühendislik nedir, etkileri nelerdir? Mühendis/Elektrik-Elektronik mühendisi ne yapar? Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kullanılan temel kavram ve araçlar. Ölçme ve veri toplama, verileri grafiğe aktarma, deney sonuçlarını yorumlama, deney raporu hazırlama ve sonuçları sunma. Mühendislik etiği. Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kariyer olanakları.. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Mühendisliği, özelliklerini ve çalışma alanlarını tanımlama becerisi
- 2- Temel devre elemanlarını tanımlama, Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temel kavramlarını (gerilim, akım, frekans vd.) açıklayabilme becerisi.
- 3- Devre benzetimi yazılımı kullanabilme becerisi.
- 4- Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kullanılan temel gereçleri ve malzemeleri kullanabilme becerisi.
- 5- Deney yapma, deney raporu hazırlama ve deney sonuçlarını kelime işleme ve tablolama araçlarıyla sunabilme becerisi.
- 6- Etik kavramını ve mühendislik ile etik ilişkisini tanımlayabilme becerisi.
- 7- Etik kurallar ve akademik etik hakkında yorum yapabilme becerisi.
- 8- Mühendisliğin sağlık, çevre, güvenlik, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve kültür üzerindeki etkilerini küresel ve sosyal boyutlarıyla açıklayabilme becerisi.
- 9- Mühendislik çözümlerinin hukuksal etkileri hakkında farkındalık.
- 10- Yaşamboyu öğrenme becerisi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenme: Dersler. Deney yapmak ve deney raporu yazmak. Kavramları derinlemesine anlamak ve bu kavramların gerçek yaşamda nasıl kullanıldığını öğrenmek için araştırma yapmak. Belirli bir uygulama için sunum ve rapor hazırlamak. Değerlendirme: Rapor notlandırma. Yazılı sınavlar. Katılım. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş. Mühendislik ve yaşam boyu öğrenme. |
Ders notları |
2 |
(T) Birimler, Ölçme, Verilerin çizilmesi ve sonuçların yorumlanması. Tablolama araçları. (L) Tablolama yazılımı. |
Ders notları |
3 |
(T) Laboratuvarda güvenlik. (L) Devre bileşenleri: direnç, kondensatör, bobin, diyot, transistör. Renk kodları. Ölçü aletler. Laboratuvar raporu-1. |
Laboratuvar Güvenliği El Kitabı |
4 |
(T) Elektrik-Elektronik Mühendisliği: Kapsam ve geçmiş (L) Güç kaynağı, işaret üreteci, osiloskop, devre plakası kullanımı. Gerilim ve akım ölçümü. Sınav-1 |
Ders notları, makaleler. |
5 |
(T) Elektrik-Elektronik Mühendisliği’nde Çalışma Alanları: Elektronik (L) Devre benzetimi |
|
6 |
(T) EEM çalışma alanları: Haberleşme ve Sinyal İşleme (L) Güç kaynağı, işaret üreteci, osiloskop, devre plakası kullanımı. Gerilim ve akım ölçümü. |
|
7 |
(T) EEM çalışma alanları: Elektromanyetik (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama. |
|
8 |
(T) EEM çalışma alanları: Güç Elektroniği ve Güç Sistemleri (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama. Laboratuvar raporu-2 |
|
9 |
(T) EEM çalışma alanları: Biyomedikal (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama.Sınav-2 |
|
10 |
(T) EEM çalışma alanları: Kontrol ve Otomasyon (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama. |
|
11 |
(T) Mühendislik etiği (L) Değerler üzerine atölye çalışması |
Ders notları. IEEE ve EMO etik kodları, makaleler |
12 |
(T) Mühendisliğin sağlık, çevre, güvenlik, kalkınma ve kültür üzerine etkileri (L) Mühendislik çözümlerinin sürdürülebilir kalkınma üzerine etkisi ile ilgili atölye çalışması. Laboratuvar raporu-3 |
Ders notları, makaleler. |
13 |
(T) Mühendislik çözümlerinin hukuksal etkileri (L) Akademik bütünlük ile ilgili atelye çalışması |
Ders notları, makaleler. |
14 |
Genel değerlendirme. Sınav-3 |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.