| Akademik Birim: | 
    Elektrik-Elektronik Mühendisliği | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel kavramları, teknikleri ve elektrik-elektronik mühendisliğinin çalışma alanları ile tanışmak. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Mühendislik nedir, etkileri nelerdir? Mühendis/Elektrik-Elektronik mühendisi ne yapar? Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kullanılan temel kavram ve araçlar. Ölçme ve veri toplama, verileri grafiğe aktarma, deney sonuçlarını yorumlama, deney raporu hazırlama ve sonuçları sunma. Mühendislik etiği. Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kariyer olanakları.. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Mühendisliği, özelliklerini ve çalışma alanlarını tanımlama becerisi
 - 2- Temel devre elemanlarını tanımlama, Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temel kavramlarını (gerilim, akım, frekans vd.) açıklayabilme becerisi.
 - 3- Devre benzetimi yazılımı kullanabilme becerisi.
 - 4- Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kullanılan temel gereçleri ve malzemeleri kullanabilme becerisi.
 - 5- Deney yapma, deney raporu hazırlama ve deney sonuçlarını kelime işleme ve tablolama araçlarıyla sunabilme becerisi.
 - 6- Etik kavramını ve mühendislik ile etik ilişkisini tanımlayabilme becerisi.
 - 7- Etik kurallar ve akademik etik hakkında yorum yapabilme becerisi.
 - 8- Mühendisliğin sağlık, çevre, güvenlik, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve kültür üzerindeki etkilerini küresel ve sosyal boyutlarıyla açıklayabilme becerisi.
 - 9- Mühendislik çözümlerinin hukuksal etkileri hakkında farkındalık.
 - 10- Yaşamboyu öğrenme becerisi
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Öğrenme: Dersler. Deney yapmak ve deney raporu yazmak. Kavramları derinlemesine anlamak ve bu kavramların gerçek yaşamda nasıl kullanıldığını öğrenmek için araştırma yapmak. Belirli bir uygulama için sunum ve rapor hazırlamak. Değerlendirme: Rapor notlandırma. Yazılı sınavlar. Katılım. | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Giriş. Mühendislik ve yaşam boyu öğrenme. | 
    Ders notları | 
    
	| 2 | 
    (T) Birimler, Ölçme, Verilerin çizilmesi ve sonuçların yorumlanması. Tablolama araçları. (L) Tablolama yazılımı. | 
    Ders notları | 
    
	| 3 | 
    (T) Laboratuvarda güvenlik. (L) Devre bileşenleri: direnç, kondensatör, bobin, diyot, transistör. Renk kodları. Ölçü aletler. Laboratuvar raporu-1. | 
    Laboratuvar Güvenliği El Kitabı | 
    
	| 4 | 
    (T) Elektrik-Elektronik Mühendisliği: Kapsam ve geçmiş (L) Güç kaynağı, işaret üreteci, osiloskop, devre plakası kullanımı. Gerilim ve akım ölçümü. Sınav-1 | 
    Ders notları, makaleler. | 
    
	| 5 | 
    (T) Elektrik-Elektronik Mühendisliği’nde Çalışma Alanları: Elektronik (L) Devre benzetimi | 
     | 
    
	| 6 | 
    (T) EEM çalışma alanları: Haberleşme ve Sinyal İşleme (L) Güç kaynağı, işaret üreteci, osiloskop, devre plakası kullanımı. Gerilim ve akım ölçümü. | 
     | 
    
	| 7 | 
    (T) EEM çalışma alanları: Elektromanyetik (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama. | 
     | 
    
	| 8 | 
    (T) EEM çalışma alanları: Güç Elektroniği ve Güç Sistemleri (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama. Laboratuvar raporu-2 | 
     | 
    
	| 9 | 
    (T) EEM çalışma alanları: Biyomedikal (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama.Sınav-2 | 
     | 
    
	| 10 | 
    (T) EEM çalışma alanları: Kontrol ve Otomasyon (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama. | 
     | 
    
	| 11 | 
    (T) Mühendislik etiği (L) Değerler üzerine atölye çalışması | 
    Ders notları. IEEE ve EMO etik kodları, makaleler | 
    
	| 12 | 
    (T) Mühendisliğin sağlık, çevre, güvenlik, kalkınma ve kültür üzerine etkileri (L) Mühendislik çözümlerinin sürdürülebilir kalkınma üzerine etkisi ile ilgili atölye çalışması. Laboratuvar raporu-3 | 
    Ders notları, makaleler. | 
    
	| 13 | 
    (T) Mühendislik çözümlerinin hukuksal etkileri (L) Akademik bütünlük ile ilgili atelye çalışması | 
    Ders notları, makaleler. | 
    
	| 14 | 
    Genel değerlendirme. Sınav-3 | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC7 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC8 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC9 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC10 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek