| Akademik Birim: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel kavramları, teknikleri ve elektrik-elektronik mühendisliğinin çalışma alanları ile tanışmak. |
| Dersin İçeriği: |
Mühendislik nedir, etkileri nelerdir? Mühendis/Elektrik-Elektronik mühendisi ne yapar? Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kullanılan temel kavram ve araçlar. Ölçme ve veri toplama, verileri grafiğe aktarma, deney sonuçlarını yorumlama, deney raporu hazırlama ve sonuçları sunma. Mühendislik etiği. Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kariyer olanakları.. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Mühendisliği, özelliklerini ve çalışma alanlarını tanımlama becerisi
- 2- Temel devre elemanlarını tanımlama, Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temel kavramlarını (gerilim, akım, frekans vd.) açıklayabilme becerisi.
- 3- Devre benzetimi yazılımı kullanabilme becerisi.
- 4- Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kullanılan temel gereçleri ve malzemeleri kullanabilme becerisi.
- 5- Deney yapma, deney raporu hazırlama ve deney sonuçlarını kelime işleme ve tablolama araçlarıyla sunabilme becerisi.
- 6- Etik kavramını ve mühendislik ile etik ilişkisini tanımlayabilme becerisi.
- 7- Etik kurallar ve akademik etik hakkında yorum yapabilme becerisi.
- 8- Mühendisliğin sağlık, çevre, güvenlik, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve kültür üzerindeki etkilerini küresel ve sosyal boyutlarıyla açıklayabilme becerisi.
- 9- Mühendislik çözümlerinin hukuksal etkileri hakkında farkındalık.
- 10- Yaşamboyu öğrenme becerisi
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenme: Dersler. Deney yapmak ve deney raporu yazmak. Kavramları derinlemesine anlamak ve bu kavramların gerçek yaşamda nasıl kullanıldığını öğrenmek için araştırma yapmak. Belirli bir uygulama için sunum ve rapor hazırlamak. Değerlendirme: Rapor notlandırma. Yazılı sınavlar. Katılım. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Giriş. Mühendislik ve yaşam boyu öğrenme. |
Ders notları |
| 2 |
(T) Birimler, Ölçme, Verilerin çizilmesi ve sonuçların yorumlanması. Tablolama araçları. (L) Tablolama yazılımı. |
Ders notları |
| 3 |
(T) Laboratuvarda güvenlik. (L) Devre bileşenleri: direnç, kondensatör, bobin, diyot, transistör. Renk kodları. Ölçü aletler. Laboratuvar raporu-1. |
Laboratuvar Güvenliği El Kitabı |
| 4 |
(T) Elektrik-Elektronik Mühendisliği: Kapsam ve geçmiş (L) Güç kaynağı, işaret üreteci, osiloskop, devre plakası kullanımı. Gerilim ve akım ölçümü. Sınav-1 |
Ders notları, makaleler. |
| 5 |
(T) Elektrik-Elektronik Mühendisliği’nde Çalışma Alanları: Elektronik (L) Devre benzetimi |
|
| 6 |
(T) EEM çalışma alanları: Haberleşme ve Sinyal İşleme (L) Güç kaynağı, işaret üreteci, osiloskop, devre plakası kullanımı. Gerilim ve akım ölçümü. |
|
| 7 |
(T) EEM çalışma alanları: Elektromanyetik (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama. |
|
| 8 |
(T) EEM çalışma alanları: Güç Elektroniği ve Güç Sistemleri (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama. Laboratuvar raporu-2 |
|
| 9 |
(T) EEM çalışma alanları: Biyomedikal (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama.Sınav-2 |
|
| 10 |
(T) EEM çalışma alanları: Kontrol ve Otomasyon (L) Temel devreler üzerinde ölçüm yapma. Veri toplama. |
|
| 11 |
(T) Mühendislik etiği (L) Değerler üzerine atölye çalışması |
Ders notları. IEEE ve EMO etik kodları, makaleler |
| 12 |
(T) Mühendisliğin sağlık, çevre, güvenlik, kalkınma ve kültür üzerine etkileri (L) Mühendislik çözümlerinin sürdürülebilir kalkınma üzerine etkisi ile ilgili atölye çalışması. Laboratuvar raporu-3 |
Ders notları, makaleler. |
| 13 |
(T) Mühendislik çözümlerinin hukuksal etkileri (L) Akademik bütünlük ile ilgili atelye çalışması |
Ders notları, makaleler. |
| 14 |
Genel değerlendirme. Sınav-3 |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek