| Akademik Birim: | 
    Elektrik-Elektronik Mühendisliği | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    EEE 205 | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Elektronik tasarım ve üretim süreçlerinde sağlam bir anlyaış ve pratik beceriler kazandırmak | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Bir ürün için elektronik tasarım ve üretim adımları: ihtiyaç ve piyasa analizi, kavramsal tasarım, devre tasarımı, benzetim, prototipleme, baskılı devre tasarımı, baskılı devre üretimi, montaj, kutulama, test, arıza giderme, kullanım kılavuzu. Örnek projeler: Güç kaynağı, transistörlü zaman gecikmeli aç-kapa kontrol, geçen nesne sayacı. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Güncel yöntem ve araçları kullanarak bir elektronik ürünün tasarım ve geçerlemesini yapma becerisi
 - 2- Piyasada bulunan bileşenlerle bir elektronik ürünün üretim ve testini yapma becerisi
 - 3- Bireysel ve takım halinde çalışma becerisi
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders, bireysel ve grup projeleri, elektronik tasarım yazılımı ve üretim aletleri kullanımı | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Mühendislik tasarımı ve tasarım düşüncesi: ihtiyaç analizi ve problem tanımı, Ders+Çalıştay: ihtiyaç ve Pazar analizi | 
     | 
    
	| 2 | 
    Gereksinim Belirleme, Ders+Çalıştay | 
    Gereksinim Belirleme Standardı | 
    
	| 3 | 
    Kavramsal ve işlevsel tasarım, Ders+Çalıştay | 
     | 
    
	| 4 | 
    Kavramsal ve işlevsel tasarım; Mentorlara öğrenci sunumları: Gereksinimler, Kavramsal ve İşlevsel Tasarım | 
     | 
    
	| 5 | 
    Proje: Devre tasarımı ve benzetim, Pratik Uygulama Raporu-1 | 
    Devre benzetim yazılımı: kurulum ve temel işlemler | 
    
	| 6 | 
    Proje: Malzeme tedariki ve prototipleme | 
     | 
    
	| 7 | 
    Proje: Prototipleme ve test | 
     | 
    
	| 8 | 
    Baskılı devre tasarımı ve üretimi | 
    Ders notları | 
    
	| 9 | 
    Proje: Baskılı devre tasarımı, Pratik Uygulama Raporu-2 | 
    Baskılı devre tasarım yazılımı: kurulum ve temel işlemler | 
    
	| 10 | 
    Proje: Devre üretimi ve montaj | 
     | 
    
	| 11 | 
    Proje: Kutulama ve test, Pratik Uygulama Raporu-3 | 
     | 
    
	| 12 | 
    Proje: Hata giderme | 
     | 
    
	| 13 | 
    Proje: Kullanım kılavuzu | 
     | 
    
	| 14 | 
    Proje: Gözden geçirme ve Değerlendirme yazısı | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek