Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Haberleşme I | EEE 302 | Bahar | 03+00+02 | Zorunlu | 4 | 6 |
Akademik Birim: | Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | 1. Analog haberleşme için gerekli sinyal ve sistem kavramlarının verilmesi. 2. Temel Analog haberleşme tekniği kavramlarının verilmesi. 3. Bu sistemlerin verici ve alıcı yapılarının tasarım tekniklerinin verilmesi. 4. Analog haberleşme sistemlerinin gerçek yaşamdaki pratik uygulamaları. |
Dersin İçeriği: | Ders analog haberleşme sistemlerinin temel kavramları üzerinde, özellikle haberleşmede sinyal işleme ve analog modülasyon teknikleri ve analog modülasyon teknikleri üzerinde yoğunlaşacaktır. Derste kapsanacak konular şöyle özetlenebilir: 1. Elektriksel haberleşme tekniğinin temel elemanları haberleşme kanalları ve matematiksel modelleri. 2. Haberleşmede sistemlerinde sinyallerin frekans bölgesi analizleri, güç ve enerji yoğunluk fonksiyonları. 3. Analog sinyalleri iletimi ve modülasyon tekniğinin açıklanması Lineer modülasyon teknikleri Genlik modülasyonu (GM), taşıyıcısı bastırılmış çift yan band modülasyonu (ÇYB), tek yan band (TYB) ve artık yan band (AYB) modülasyon teknikleri Modülatör ve demodülator yapıları . 4. Lineer olmayan modülasyon teknikleri Frekans modülasyonu (FM), faz modülasyonu (PM), modülator ve demodülator yapıları. 5. Radyo ve televizyon yayın teknikleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Dersler, Bireysel Projeler, Testler, MATLAB kullanımı, Lab Aktiviteleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Telekomünikasyon sistemlerinin temel elemanları, İletişim kanalları ve kanal matematiksel modelleri, Sinyallerin zaman ve frekans bölgelerinde gösterimi | Temel kavramlar okuma listesi |
2 | Sinyallerin üretimi, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı | Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi. |
3 | Sinyallerin üretimi projesinin sunulması ve tartışılması. | Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması. |
4 | Genlik modülasyonu (AM) | Temel kavramlar okuma listesi |
5 | B2: AM modülator tasarımı, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı | Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi. |
6 | AM modülator tasarımı projesinin sunulması ve tartışılması. | Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması. |
7 | Tekrar ve değerlendirme | |
8 | DSB, SSB, VSB modülasyonları | Temel kavramlar okuma listesi |
9 | DSB ve SSB modülator tasarımı, sınıf içi hesapların yapılması. | Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi. |
10 | DSB ve SSB modülator tasarımı projesinin sunulması ve tartışılması. | DSB ve SSB modülator tasarımı projesinin sunulması ve tartışılması. |
11 | Frekans ve faz modülasyon teknikleri | Temel kavramlar okuma listesi |
12 | FM modülator tasarımı, sınıf içi hesapların yapılması. | Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi. |
13 | FM modülator tasarımı projesinin sunulması ve tartışılması. | Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması. |
14 | Tekrar ve değerlendirme |
Salehi and Proakis, Communications Systems Engineering, Prentice Hall, 2002, Second Edition |
Communications Systems: Haykin, Wiley, 1994, 3th ed. Communications Systems: Carlson, Mc Graw Hill, 1999, 4th Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ara Sınavlar | 3 | 20 |
Sınıf İçi Uygulama Raporları | 8 | 20 |
Proje Raporları | 3 | 60 |
Total: | 14 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 5 | 60 |
Sunum hazırlıkları (ders içi) | 3 | 2 | 6 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 14 | 3 | 42 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 3 | ||||||||||
OC2 | 3 | ||||||||||
OC3 | 3 | ||||||||||
OC4 | 3 | 3 | |||||||||
OC5 | 3 | 3 | |||||||||
OC6 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
OC7 | 3 | 3 | 2 |