| Akademik Birim: | Mühendislik ve Doğa Bilimleri | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | Doğrusal diferansiyel denklemler, Laplace dönüşümü, temel matris cebiri | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere tek-girdili tek-çıktılı devingen dizgelerin çözümleme yöntemlerini tanıtmaktır. Hem zaman bölgesi hem de sıklık bölgesi teknikleri ele alınacaktır. Aktarım işlevi yöntemleri üzerinde daha ağırlıklı olarak durulması yanında, durum-uzayı tekniklerine de bir giriş yapılmaktadır. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Doğrusal denetim dizgelerinin diferansiyel denklemler ve aktarım işlevi yöntemleriyle Laplace dönüşümü kullanarak çözümlenmesi. Kapalı döngü dizgelerin kararlılığı. Routh-Hurwitz ölçütü. Kök-yer eğrileri. Sıklık bölgesinde dizge çözümlemesi. Bode ve kutupsal çizelgeler. Nyquist kararlılık ölçütü. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Laplace dönüşümünü diferansiyel denklemlerin çözümünde kullanabilme becerisi2- Doğrusal dizgelerini aktarım işlevi, durum uzayı gösterimi ve öbek çizenekleri ile modelleyebilme ve bu modelleri birbirine dönüştürebilme becerisi3- Tek-girdili tek-çıktılı doğrusal bir dizgenin kararlı olup olmadığı belirleyebilme becerisi4- Birinci ve ikinci mertebeden doğrusal dizgelerin geçici ve kalıcı durum yanıtlarını belirleyebilme becerisi5- Zaman ve frekans bölgelerindeki gösterimler arasındaki ilişkileri belirleyebilme becerisi6- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.7- Bireysel ve takım halinde çalışma, teknik rapor yazma ve sunma becerisi
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Dersler, bireysel ve grup projeleri. | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Geribeslemeli denetim sistemlerine giriş ve tanımlar | Ders kitabı: Böl. 1 | 
	| 2 | Laplace dönüşümünün tekrarı | Ders kitabı: Ek A-B | 
	| 3 | Aktarım işlevleriyle modelleme, proje başlangıcı | Ders kitabı: Böl. 2.1-2.2 | 
	| 4 | Öbek diyagram cebri | Ders kitabı: Böl. 2.3 (22-25. sayfaları atlayabilirsiniz) | 
	| 5 | Durum uzayında modelleme | Ders kitabı: Böl. 2.4-2.5 | 
	| 6 | Geçici yanıt analizi | Ders kitabı: Böl. 5.1-5.3 | 
	| 7 | PID denetim | Ders kitabı: Sayfa 22-25 ve Böl. 5.7 | 
	| 8 | PID denetleyicilerin tasarımı | Ders kitabı: Böl. 8.2 (sayfa 568-571) | 
	| 9 | Kararlılık analizi, kalıcı durum hata analizi | Ders kitabı: Böl. 5.4, 5.6 ve 5.8 | 
	| 10 | Kök-yer eğrisi analizi | Ders kitabı: Böl. 5.4 ve 5.6 | 
	| 11 | Kök-yer eğrisi analizi | Ders kitabı: Böl. 6.1 ve 6.2 | 
	| 12 | Frekans yanıtı | Ders kitabı: Böl. 6.1 ve 6.2 | 
	| 13 | Frekans yanıtı | Ders kitabı: Böl. 7.1 ve 7.2 | 
	| 14 | Genel bakış | Ders kitabı: Böl. 7.1 ve 7.2 | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC7 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek