DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Yazılım-Donanım Entegrasyonu Projesi |
EEE 309 |
Güz |
01+00+04 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Mühendislik ve Doğa Bilimleri |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Programlama |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Karmaşık sistemlerin tasarımı ve geliştirilmesi için donanım ve yazılım bileşenlerinin entegrasyonu için gerekli kavramlar ve araçlar için bir temel sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Yazılım ve mikrodenetleyici tabanlı sistem (örn. osiloskop veya spektrum analizörü) tasarımı ve gerçeklenmesi: analog sinyaller; dijital sinyaller; örnekleme teoremi; analog-dijital ve dijital-analog çeviricilerin temelleri; mikrodenetleyici tabanlı veri toplama sistemleri; hızlı Fourier dönüşümü; grafiksel kullanıcı arayüzü tasarımı. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel yazılım-donanım entegrasyonu kavramlarını açıklayabilme becerisi.
- 2- Veri toplama, dönüştürme, işleme ve kullanıcı arayüzü modüllerini donanım ve yazılım olarak gerçekleyebilme becerisi.
- 3- Bir tasarım projesi ile mühendislik sorunlarına donanım ve yazılım entegrasyonu yöntemlerini uygulama becerisi.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, bireysel ve grup projeleri, hesaplama araçları ve kodlama, elektronik tasarım yazılımları ve üretim araçları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Yazılım-donanım entegrasyonu: kavramlar ve arka plan |
Ders kitabı Böl. 1 |
2 |
İşaret toplama and dönüştürme: Sensörler, örnekleme, A/D ve D/A dönüştürme, uygulama raporu-1 |
Ders kitabı Böl. 2 |
3 |
Mikrodenetleyici tabanlı veri toplama sistemleri, uygulama raporu-2 |
Ders kitabı Böl. 3-4 |
4 |
İşaret işleme: hızlı Fourier dönüşümü, uygulama raporu-3 |
Seçilmiş makaleler |
5 |
İşaret işleme: kodlama |
Ders kitabı Böl. 5-6 |
6 |
Grafik kullanıcı arayüzü, uygulama raporu-4 |
Seçilmiş makaleler |
7 |
Proje çalıştayı: Gereksinim analizi |
|
8 |
Proje: Tasarım |
|
9 |
Proje: Uygulama-I |
|
10 |
Proje: Uygulama-II |
|
11 |
Proje: Uygulama-III |
|
12 |
Proje: Uygulama-IV |
|
13 |
Proje gelişme raporu |
|
14 |
Gözden geçirme ve sınav |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Data Acquisition Systems: From Fundamentals to Applied Design, Maurizio Di Paolo Emilio, Springer, ISBN 978-1-4614-4213-4, 2013. |
DİĞER KAYNAKLAR
A Practical Introduction to Hardware/Software Codesign, Patrick Schaumont, Springer, ISBN 978-1-4899-9060-0, 2013. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Yazılı sunumlar (raporlar) |
3 |
30 |
Ara Sınavlar |
1 |
25 |
Proje Raporları |
1 |
15 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) |
1 |
25 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) |
1 |
5 |
Total: |
7 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 5 | 70 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 14 | 2 | 28 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 14 | 3 | 42 |
Proje Raporlarının Sunumu | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek