DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Fizik I FENS 111 Güz 03+00+02 Seçmeli 4 6
Akademik Birim: Mühendislik ve Doğa Bilimleri
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrenciyi klasik mekaniğin temel kavramlarıyla tanıştırıp, teori ve uygulamaları açık ve anlaşılabilir bir şekilde sunmaktır. Öğrenciler, çözülmüş sorular ve ödevlerle motive edilmektedir.
Dersin İçeriği: Ölçme,vektörler,Tek boyutta hareket, İki boyutta hareket, Newton`un hareket yasaları, Hareket yasalarının uygulamaları, Newton`un evrensel çekim yasası, İş ve Enerji, Enerjinin korunumu, Momentum ve sistemlerin hareketi, Katı cisimlerin statik dengesi, Dönme I ve Dönme II
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Boyut analizi ve birim dönüştürebilme yeteneği kazandırmak
  • 2- Skaler ve vektörel çarpım yapmayı öğrenmek
  • 3- Newton'un hareket yasalarını mekanik problemlere uygulayabilmek
  • 4- İş-enerji teoremi kullanılarak temel problemleri çözebilmek
  • 5- Enerjinin korunum prensibine göre mekanik problemleri çözümleyebilmek
  • 6- Momentum kavramını öğrenmek ve impuls-momentum teoreminin uygulamalarını gerçekleştirebilmek
  • 7- Sabit bir eksen etrafında dönen katı cisimlerin mekaniğini anlamak. Dönme hareketi, tork kavramını öğrenmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ölçme
2 Vektörler
3 Tek boyutta hareket
4 İki ve üç boyutta hareket
5 Kuvvet ve hareket-I
6 Kuvvet ve hareket-I
7 Kinetik enerji
8 İş
9 Potansiyel enerji
10 Enerjinin korunumu
11 Parçacık sistemleri ve kütle merkezi
12 Çarpışmalar (Esnek ve esnek olamayan)
13 Dönme 1
14 Dönme 2


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Physics I (Mechanics), F.J. Keller, W. E. Gettys, M. J. Skove, McGraw-Hill, 2006


DİĞER KAYNAKLAR

1. PRINCIPLES of PHYSICS, 9th Ed., Halliday, Resnick, J. Walker, J. Wiley Pub., 2011. 2. Sears and Zemansky?s UNIVERSITY PHYSICS, 13th Ed., HD Young, RA Freedman, Pearson Pub., 2011. 3. PHYSICS for Scientists and Engineers, 3th Ed., PM Fisbane, SG Gasiorowicz, ST Thornton, Pearson Pub., 2005.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 5 5
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 35
Final Sınavı 1 60
Total: 8 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev5315
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler16116
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar6742
Final Sınavı13535
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6                    
OC7