Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersin sonunda, öğrenciler biyolojideki evrimin temel temasını ve önemini anlayabileceklerdir. Bilimsel akıl yürütme ve bilimsel yöntemi biyolojik problemlere uygulayabilecekler ve alandaki açıklamaları ve tanımları anlamak için gerekli teknik kelime dağarcığına sahip olacaklardır. Öğrenciler büyük biyolojik moleküllerin yapısını ve işlevini tanımlayabilecek, bir hücrenin organizasyonunu ve işlevlerini anlayabilecek ve hücre zarında taşıma olaylarını ve hücre sinyalleşme mekanizmalarını açıklayabileceklerdir. Ayrıca, serbest enerji, ATP ve enzim katalizinin yanı sıra, hücre içinde aerobik ve anaerobik solunumla enerji üretimini sağlayan süreçleri de kavrayacaklardır. Ayrıca, hücrelerin dış sinyallere nasıl yanıt verdiğini, birbirleriyle nasıl iletişim kurduklarını ve apoptoza nasıl girdiklerini inceleyeceklerdir. Ayrıca, öğrenciler hücre döngüsünün ve moleküler kontrol sistemlerinin aşamalarını, mayoz bölünmenin aşamalarını ve Mendel kalıtımının olasılıksal kurallarını, kalıtımın kromozomal ve moleküler temelini inceleyeceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, biyolojinin temel kavram ve prensiplerine odaklanarak biyolojiye giriş niteliği taşımaktadır. Özellikle evrim, bilimsel akıl yürütme ve bilimsel yöntem konularına özel önem verilmektedir. Ders, yaşamın kimyasal bağlamı, biyolojik moleküllerin yapısı ve işlevi, hücresel organizasyon ve işlev, enerji üretimi ve metabolizma, hücre iletişimi, hücre döngüsü ve kalıtım prensiplerini kapsar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Evrimin temel konusunu anlayacak ve biyolojideki önemini kavrayacaklar. Biyolojik problemlere bilimsel akıl yürütme ve bilimsel yöntemi uygulayabilecekler.
- 2- Yaşamın kimyasal bağlamıyla ilgili teknik kelime dağarcığını tanımlayacak ve kullanabilecekler.
- 3- Büyük biyolojik moleküllerin yapısını ve işlevini tanımlayabilecekler.
- 4- Bir hücrenin organizasyonunu ve işlevlerini açıklayabilecekler.
- 5- Hücre zarındaki taşıma olaylarını ve hücre sinyalleşme mekanizmalarını tanımlayabilecekler.
- 6- Serbest enerji, ATP ve enzim katalizi dahil olmak üzere metabolizma ile ilgili temel kavramları açıklayabilecekler.
- 7- Hücre içinde aerobik ve anaerobik solunum yoluyla enerji üretimini açıklayabilecekler.
- 8- Güneş enerjisinin kimyasal enerjiye dönüştürülmesini açıklayabilecekler.
- 9- Hücrelerin dış sinyallere nasıl yanıt verdiğini, birbirleriyle nasıl iletişim kurduğunu ve apoptoz geçirdiğini tanımlayabilecekler.
- 10- Hücre döngüsünün aşamalarını ve moleküler kontrol sistemlerini tanımlayabilecekler.
- 11- Mayoz bölünme aşamalarını ve cinsel üreme döngüsü aracılığıyla genetik çeşitliliğin ortaya çıkmasını açıklayabilecekler.
- 12- Mendel kalıtımını yöneten olasılıksal kuralları uygulayabilecekler.
- 13- Kalıtımın kromozomal ve moleküler temelini tanımlayabilecekler.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Kitabı:9781292008653 HE-Campbell-Biology: A Global Approach, GE p10 Destek Videoları: JoVE Scientific Video Journal sitesi videoları destek olarak kullanılacaktır PowerPoint prezantasyon destekli konu anlatımları, Jove video gösterimleri içermektedir. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC2 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC3 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC4 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC5 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC6 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC7 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC8 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC9 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC10 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC11 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC12 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC13 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek