Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı, biyolojik araştırmalar hakkında deneyimi olmayan öğrencilerin bilimsel bir çalışma ortamıyla ilk temasını sağlamak ve onları yeni bir araştırma sahasına eğitici ve dostane bir şekilde davet etmektir.Bu dersin sonunda, öğrenciler biyolojik çalışma ortamı ve disiplini hakkında temel bir arkaplan edineceklerdir. Ders kapsamında hem laboratuvar ortamında çalışmanın temel kurallarına aşinalık kazanacaklar, hem de biyolojik bir olayı gözlemleme ve bunu raporlama sürecini ilk elden tecrübe edeceklerdir. Öğrenciler laboratuvarda aktif bir şekilde deney yaparak yetilerini geliştirmenin yanında teorik bilgilerini de pekiştirmiş olacaklardır. Bunun yanında diğer tüm akademik süreçlerinde ihtiyaçları olan akademik araştırma, akademik dili kullanma ve kaynakçalardan yararlanma gibi özelliklerini de etkin şekilde kullanma şansı elde edeceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, uygulamalı biyolojiye giriş niteliği taşımaktadır. Temel mikrobiyoloji araçları ile öğrencilerin ilk kez temas edecekleri kabul edilmekte ve buna bağlı olarak güvenlik ve temizlik kuralları gösterilmektedir. Öğrenciler ayrıca acil durumlarda yapılacaklara dair bilgilendirilmektedir. Ders ışık mikroskobu kullanımı, mikrobiyal besiyer hazırlanımı ve kullanımı, kimyasal boyamalar ile bakteri tanımlama ve yarı-niceliksel enzim ölçümü gibi pratikleri kapsar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel laboratuvar araç ve gereçlerine aşinalık kazanacaklardır.
- 2- Işık mikroskobu kullanımını öğreneceklerdir.
- 3- Çeşitli yaşam alanlarından toplanan örnekleri laboratuvar ortamında inceleme fırsatı edineceklerdir.
- 4- Temel biyokimyasal boyamaları yapacak ve çıkan sonuçları değerlendireceklerdir.
- 5- Bilimsel rapor yazımı ve uyulması gereken kuralları öğrenip uygulayacaklardır.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Destek Videoları: JoVE Scientific Video Journal sitesi videoları destek olarak kullanılacaktır PowerPoint prezantasyon destekli konu anlatımları, Jove video gösterimleri içermektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
- |
- |
2 |
- |
- |
3 |
Lab güvenliği ve mikroskoba giriş |
Sunum |
4 |
Lab güvenliği ve mikroskoba giriş |
Sunum |
5 |
Bakteri kolonisi gözlemi |
Sunum |
6 |
Bakteri kolonisi gözlemi |
Sunum |
7 |
Işık mikroskobu ile gözlem I (doku örnekleri) |
Sunum |
8 |
Işık mikroskobu ile gözlem I (doku örnekleri) |
Sunum |
9 |
Işık mikroskobu ile gözlem II (çevresel örnekler) |
Sunum |
10 |
Işık mikroskobu ile gözlem II (çevresel örnekler) |
Sunum |
11 |
Amilaz aktivitesinin Benedikt çözeltisi ile değerlendirilmesi |
Sunum |
12 |
Amilaz aktivitesinin Benedikt çözeltisi ile değerlendirilmesi |
Sunum |
13 |
E. Coli bakterilerinin Gram boyaması ile incelenmesi |
Sunum |
14 |
E. Coli bakterilerinin Gram boyaması ile incelenmesi |
Sunum |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC2 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC3 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC4 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
OC5 |
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek