Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Genetiğin temel kavramlarını öğretmek.
Bu kavramları klasik yöntemlerle ve en son teknoloji ile araştırmak. |
Dersin İçeriği: |
DNA'nın yapısı ve insan genomu. İlgili DNA fragmanını klonlama, yerleştirme, işaretleme ve sıralama teknikleri. Genomların organizasyonu, karşılaştırma ve modern tekniklerle fonksiyonların keşfi. Bireyler arasındaki genetik farklılıklar ve bu farklılıkları kalıtım yoluyla alma biçimleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- DNA ve kromozomların özellikleri
- 2- Soyağacında miras
- 3- İnsan gelişimi
- 4- Hücre bazlı ve hücresiz klonlama
- 5- Nükleik asit hibridizasyonu
- 6- Genom ve ekspresyonun araştırılması
- 7- Genom organizasyonu
- 8- Model organizmalar
- 9- Araştırma makalelerinin okunması, tahlil yazımı ve bilimsel sunumların geliştirilmesi
- 10- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Açıklayıcı görseller ve pratik hayata dair örnekler de içeren MS-PowerPoint sunumları. Bu sunumlar dersin hemen akabinde BlackBoard platformu üzerinden öğrenciler ile de paylaşılmaktadır. Tahta üzerinde konuyu, renk kodu kullanarak açıklama (öğrencilerin fotoğraf çekmesine izin verilmektedir). Ders esnasında öğrenciler ile kurulan diyalog. Ders esnasında konu ile alakalı izlenen mekanistik/açıklayıcı videolar. Bu videolar dersin akabinde öğrenciler ile de paylaşılmakta ve tekrar izlemeleri tavsiye edilmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Bölüm 1: Nükleik Asit Yapısı ve Gen İfadesi |
Resim ve video destekli sunum |
2 |
Bölüm 2: Kromozom Yapısı ve İşlevi |
Resim ve video destekli sunum |
3 |
Bölüm 3: Soy ve Popülasyonlardaki Genler |
Resim ve video destekli sunum |
4 |
Bölüm 3: Soy ve Popülasyonlardaki Genler |
Resim ve video destekli sunum |
5 |
Bölüm 5: Gelişim İlkeleri |
Resim ve video destekli sunum |
6 |
Bölüm 5: Gelişim İlkeleri |
Resim ve video destekli sunum |
7 |
Bölüm 6: DNA'nın Amplifiye Edilmesi: Hücre Bazlı DNA Klonlama ve PCR |
Resim ve video destekli sunum |
8 |
Bölüm 6: DNA'nın Amplifiye Edilmesi: Hücre Bazlı DNA Klonlama ve PCR |
Resim ve video destekli sunum |
9 |
Bölüm 7: Nükleik Asit Hibridizasyonu: İlkeler ve Uygulamalar |
Resim ve video destekli sunum |
10 |
Bölüm 8: Genlerin ve Genomların Yapısının ve İfadesinin Analiz Edilmesi |
Resim ve video destekli sunum |
11 |
Bölüm 8: Genlerin ve Genomların Yapısının ve İfadesinin Analiz Edilmesi |
Resim ve video destekli sunum |
12 |
Bölüm 9: İnsan Genomunun Organizasyonu |
Resim ve video destekli sunum |
13 |
Bölüm 10: Model Organizmalar, Karşılaştırmalı Genomik ve Evrim |
Resim ve video destekli sunum. Öğrenci sunumları. |
14 |
Bölüm 10: Model Organizmalar, Karşılaştırmalı Genomik ve Evrim |
Resim ve video destekli sunum. Öğrenci sunumları. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
3 |
1 |
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
3 |
1 |
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
3 |
1 |
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
OC8 |
|
|
|
|
|
3 |
1 |
|
|
OC9 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
OC10 |
|
|
|
|
|
3 |
1 |
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek