Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Biyoorganik Kimya Lab II | MBG 222 | Bahar | 00+00+02 | Zorunlu | 1 | 1 |
Akademik Birim: | MDBF / Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu araştırma kursu, yaşamın kimyasını anlamak için gerekli genel, organik ve biyolojik kimya kavramlarına genel bir bakış sunar. Ders MBG221'in devamı niteliğindedir ve Alkoller, Tioller, Eterler, Aldehitler ve Ketonlar, Karbonhidrat, Karboksilik Asitler, Esterler, Aminler, Amitler, Lipitler, Amino gibi organik bileşiklerin yapısı, özelliği ve reaksiyonları ve reaktiviteleri arasındaki ilişkileri vurgular. Asitler ve Proteinler. Bu ders oksidasyon ve redüksiyon reaksiyonlarının tüm ayrıntılarını öğretir; radikal reaksiyonlar; konjugasyon, yörünge simetrisi, rezonans, dienler ve ultraviyole (UV/Vis) spektroskopisi; benzen ve aromatik bileşikler ve bunların elektrofilik aromatik ikameleri (EAS reaksiyonları); karboksilik asitler ve bunların türevleri, aldehitler, ketonlar ve bunların nükleofilik katılma ve nükleofilik asil ikame reaksiyonları dahil olmak üzere karbonil bileşikleri; karbonil yoğunlaşma reaksiyonları; aminler; karbonhidratlar; lipitler; nükleik asitler; Amino asitler, peptidler, proteinler ve enzimler |
Dersin İçeriği: | 1- Laboratuvar Güvenliği 2- Laboratuvar Ekipmanlarının Kullanımı 3- ALKOLLERİN OKSİDASYONU: SİKLOHEKSANON SENTEZİ 4- ELEKTROFİLİK AROMATİK YER DEĞİŞTİRME (EAS) REAK.: NİTROBENZEN SENTEZİ 5- NÜKLEOFİLİK AÇİL YER DEĞİŞTİRME REAK.: ETİL ASETAT SENTEZİ 6- SCHIFF BAZI SENTEZİ: N-BENZİLİDENANİLİNİN SENTEZİ 7- AZO BOYA SENTEZİ (FENİL AZO β-NAFTOL) 8- ESTERİFİKASYON: SABUN SENTEZİ 9- ALDOL KONDENZASYONU: DİBENZALASETON SENTEZİ 10- CANNIZZARO REAKSİYONU 11- KOLON KROMATOGRAFİSİ (CC) & İNCE TABAKA KROMATOGRAFİSİ (TLC) |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | KHAS Learn platformu aracılığıyla öğrencilerle de paylaşılan laboratuvar deneyleri için laboratuvar kılavuzunun sağlanması. Laboratuvar dersi sırasında öğrencilerle tartışma. Dersler sırasında mekanik/açıklayıcı videolar izlemek ve öğrencilerle tartışmak. Öncesi/sonrası izlenecek videolar öneriliyor. Teorik konuların bir kısmı için laboratuvarda deneyler yapılır. Her deneyin laboratuvar raporları öğrenciler deneyi yaptıktan sonra atanır ve değerlendirilir. Eğitmenlerin gözetiminde 2-4 kişilik bir ekiple proje yürütülür. Learn sistemine yüklenen bilgiler ve haftalık laboratuvar raporu ödevleri, öğrencilerin kavramları daha iyi anlamalarına ve değerlendirmelere hazırlanmalarına yardımcı olacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvar Güvenliği | İnteraktif ders ve laboratuvar uygulamaları |
2 | Laboratuvar Ekipmanlarının Kullanımı | İnteraktif ders ve laboratuvar uygulamaları |
3 | ALKOLLERİN OKSİDASYONU: SİKLOHEKSANON SENTEZİ | Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
4 | ELEKTROFİLİK AROMATİK YER DEĞİŞTİRME (EAS) REAK.: NİTROBENZEN SENTEZİ | Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
5 | NÜKLEOFİLİK AÇİL YER DEĞİŞTİRME REAK.: ETİL ASETAT SENTEZİ | Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
6 | SCHIFF BAZI SENTEZİ: N-BENZİLİDENANİLİNİN SENTEZİ | Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
7 | Ara Değerlendirmeler | Ara Değerlendirmeler (~ dönem ortası ve SINIFTA – çevrimiçi değerlendirme yok) |
8 | AZO BOYALAR: FENİL AZO β-NAFTOL SENTEZİ | Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
9 | ESTERİFİKASYON: SABUN SENTEZİ | Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
10 | ALDOL KONDENZASYONU: DİBENZALASETON SENTEZİ | Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
11 | CANNIZZARO REAKSİYONU | Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
12 | KOLON KROMATOGRAFİSİ (CC) & İNCE TABAKA KROMATOGRAFİSİ (TLC) | Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
13 | TELAFİLER | Okuma kılavuzu, etkileşimli ders, laboratuvar projeleri ve değerlendirmeler |
14 | Final Değerlendirmeleri | Final Değerlendirmeleri (~ dönem sonu VE LAB'de – çevrimiçi değerlendirme yok) |
• Lab Manual by M. Mustafa Cetin and Mine Cengiz Cetin; • Organic Chemistry, 10th Global Edition, Leroy G. Wade and Jan W. Simek, ISBN 9781292424255 (2022) (Course Book); • Organic Chemistry, T. W. Graham Solomons, Craig B. Fryhle, Scott, Snyder, John Wiley & Sons, Inc. 11th edition. Binder-ready version ISBN 978-1-118-14739-9, 2016; • Organic Chemistry, Jonathan Clayden, Nick Greeves, and Stuart Warre, 978-0-19-927029-3, Second Edition, 2012; • J. Mc Murry, Organic Chemistry, Brooks/Cole Publishing R. T. Morrison and R. N. Boyd, Organic Chemistry, Prentice Hall; • Pearson MyLab online platforms will be used to assign additional homework assignments; • JoVE Scientific Video Journal will be used to support the lecture visually; • All details will be uploaded to the KHAS Learn |
Lab materials used in the lab (accessible by the students via Learn System) Laboratory Manual Booklet Suggested web site: https://www.jove.com/education/core |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 5 |
Laboratuvar | 2 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Kısa Sınavlar | 12 | 25 |
Total: | 30 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 2 | 0.5 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınavlar | 12 | 0.5 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat): | 25 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | ||||
OC2 | 3 | ||||||||
OC3 | 3 | 1 | |||||||
OC4 | 2 | 3 | |||||||
OC5 | 2 | 3 | |||||||
OC6 | 2 | 3 | |||||||
OC7 | 2 | 3 | 2 | 2 |