| Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Bu ders, kalıtımın temel ilkelerini, Mendel ve Mendel dışı kalıtım, genetik varyasyon ve özellikleri şekillendiren moleküler mekanizmalar dahil olmak üzere kapsamlı bir şekilde ele alır. Öğrenciler, bağlantı, rekombinasyon ve gen haritalama süreçlerini eukaryotik sistemlerde inceleyerek, ayrıca bakteriyel ve viral genetik sistemleri analiz ederek biyoteknoloji ve hastalık araştırmalarındaki rollerini anlayacaklardır. Ders kapsamında kromozom varyasyonları, epigenetik düzenleme ve kantitatif genetik konularına odaklanılacak ve bu süreçlerin gen ekspresyonu, kompleks özellikler ve popülasyon dinamikleri üzerindeki etkileri vurgulanacaktır. Öğrenciler, moleküler genetik teknikler ve evrimsel genetik aracılığıyla, genetik bilginin nasıl kalıtıldığı, değiştirildiği ve araştırma ile tıp alanında uygulandığına dair kapsamlı bir anlayış geliştireceklerdir. |
| Dersin İçeriği: |
Kalıtımın temelleri, Moleküler Genetikte kalıtsal farklılıklar, Soy ağacı analizi ve uygulama alanları, genetik test yöntemleri, bağlantı analizi, rekombinasyon ve ökaryotik gen haritalaması, bakteri ve virüs genetiği, kromozom varyasyonu ve epigenetik, biyoteknolojide moleküler genetik analizleri, kantitatif genetik, popülasyon ve evrimsel genetik |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kalıtımın temel ilkelerini ve genetikteki genişleme ve değişiklikleri anlamak ve bunları popülasyon ve evrimsel genetikle ilişkilendirmek.
- 2- Pedigri analizi ve genetik testlerde sayısal yaklaşımları öğrenmek ve biyoteknoloji alanındaki uygulamalarını kavramak.
- 3- Bağlantı analizi, rekombinasyon ve ökaryotik gen haritalama süreçlerini, ayrıca bakteriyel ve viral genetik sistemleri anlamak.
- 4- Davranışı bilimsel olarak nasıl çıkarım yaparak analiz edileceğini öğrenmek ve bu bilgiyi başkalarına aktarabilmek.
- 5- Araştırma soruları oluşturmayı, ders kapsamında ele alınan konularla ilgili bilimsel argümanlar geliştirmeyi ve sistematik çalışma becerileri kazanmayı öğrenmek.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Öncesi: Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara hazırlanmaları için okumalar ve görsel materyaller tahsis edilecektir. Ders Sırası: Ders sırasında öğrenme sürecini desteklemek için öğrenci etkinlikleri kullanılacaktır. Kısa ders sunumları ilgili betimleyici ve açıklayıcı videolar ile desteklenecektir. Anlama düzeyini test etmek için sınıf içi etkinlikler yapılacaktır. Ders Sonrası: Öğrencilerin anlama düzeylerini artırmak için ödevler verilecektir. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Moleküler Genetiğe Giriş |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 2 |
Hücresel Kalıtımın Temelleri |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 3 |
Moleküler Genetikte Kalıtsal Farklılıklar |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 4 |
Moleküler Genetikte Kalıtsal Farklılıklar |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 5 |
Soyağacı Analizi ve Uygulama Alanları |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 6 |
Bağlantı Analizi, Rekombinasyon ve Ökaryotik Gen Haritalaması |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 7 |
Bakteri ve Virüs Genetiği |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 8 |
Kromozom Varyasyonu ve Epigenetik |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 9 |
Kromozom Varyasyonu ve Epigenetik |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 10 |
Biyoteknolojide Moleküler Genetik Analizleri |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 11 |
Kantitatif Genetik |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 12 |
Kantitatif Genetik |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 13 |
Popülasyon ve Evrimsel Genetik |
Sunum ve kitap bölümleri |
| 14 |
Genel Değerlendirme ve Gelecek Tahminleri |
Sunum |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
| OC1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
| OC3 |
3 |
3 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
| OC4 |
|
|
|
3 |
2 |
|
3 |
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
1 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek