Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Biyopython | MBG 309 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Öğrencilerden beklenilenler: • Hesaplamalı problem çözebilme yeteneği kazanımı. • Bilişimsel düşünme kavramlarının öğrenilmesi. • Python'da programlama yeteneğinin kazanılması. • Biopython modülü üzerine deneyim elde edilmesi. • Protein hiyeraşiyal sınıflandırma yöntemlerinin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği: | Biyopython |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Öğrenciler, proteinler ve DNA / RNA analizi üzerine biopyton uygulamaları için uygulamalı uygulamalara sahip olacaklar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi paylaşılması ve proteinlerin temel yapısal özelliklerinin gözden geçirilmesi | Okuma |
2 | Programlama, bilgisayar dili ve algoritmaları anlamak | Okuma |
3 | Bilgisayar dillerinin sınıflandırılması ve algoritmalara giriş | Okuma |
4 | Değişkenin anlamını anlamak; Değişken türleri ve özellikleri | Okuma |
5 | Operatörleri ve komutları öğrenme; matematiksel ifadeler Farklı veri, dizi ve kontrol yapılarını anlama; koşul ifadeleri ve döngüler | Okuma |
6 | Python'da organizasyonun öğrenilmesi: Fonksiyonlar, modüller ve biçimlendirilmiş giriş/çıkış ve dosya işlemleri | Okuma |
7 | Ara Sınav | |
8 | Nesne yönelimini, sınıfları ve kalıtım diyagramlarını anlama 1 | Okuma |
9 | Nesne yönelimini, sınıfları ve kalıtım diyagramlarını anlama 2 | Okuma |
10 | Hesaplamalı biyoloji, biopython modülü ve proteinlerin hiyerarşik sınıflandırması için python kullanımı | Uygulamalı Çalışmalar |
11 | Hesaplamalı biyoloji, biopython modülü ve dizi analizi için python kullanımı | Uygulamalı Çalışmalar |
12 | Linux İşletim Sistemi | Uygulamalı Çalışmalar |
13 | Biopython Projesi | Yardım dokümanları |
14 | Final Sınavı | Okuma |
“Learning Python” by Mark Lutz and David Ascher printed by O’Reilly Media ISBN 978-0-596-00281-7 |
•(Mandatory) DOWNLOAD PYTHON 2.7 to your own computer from http://www.python.org/download/releases/2.7.3/ •(Optional) DOWNLOAD CYGWIN to have LINUX operating system http://www.cygwin.com/ MIT open courseware: Introduction to Computer Science and Programming 6-00 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Total: | 18 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 | |||||||||||
OC6 | |||||||||||
OC7 | |||||||||||
OC8 | |||||||||||
OC9 |