DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Biyopython MBG 309 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Moleküler Biyoloji ve Genetik
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Öğrencilerden beklenilenler:
• Hesaplamalı problem çözebilme yeteneği kazanımı.
• Bilişimsel düşünme kavramlarının öğrenilmesi.
• Python'da programlama yeteneğinin kazanılması.
• Biopython modülü üzerine deneyim elde edilmesi.
• Protein hiyeraşiyal sınıflandırma yöntemlerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: Biyopython
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bilgisayar dili ve algoritmalarının öğrenilmesi.
  • 2- Bilgisayar sisteminin parçası olan programlama dilinin önemini anlamak.
  • 3- Bilgisayar dillerinin sınıflandırılması ve algoritmalar hakkında bilgi sahibi olmak.
  • 4- Değişkenin ne olduğunu anlamak ve değişken türleri ve özelliklerini anlayabilmek.
  • 5- Operatörleri ve komutları öğrenilmesi ve matematiksel ifadelerin kullanımı.
  • 6- Veri, dizi ve kontrol yapılarını çalışma mantığının anlaşılması. Koşul ifadeleri ve döngülerin kullanılabilmesi.
  • 7- Python'da fonksiyonlar, modüller ve biçimlendirilmiş giriş/çıkış ve dosya fonksiyonlarını kullana-bilme yeteneği.
  • 8- Nesne yönelimini, sınıfları ve kalıtım diyagramlarını anlamak.
  • 9- Python'u proteinlerin hiyerarşik sınıflandırması için biopython modülü ile kullanabilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenciler, proteinler ve DNA / RNA analizi üzerine biopyton uygulamaları için uygulamalı uygulamalara sahip olacaklar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders hakkında genel bilgi paylaşılması ve proteinlerin temel yapısal özelliklerinin gözden geçirilmesi Okuma
2 Programlama, bilgisayar dili ve algoritmaları anlamak Okuma
3 Bilgisayar dillerinin sınıflandırılması ve algoritmalara giriş Okuma
4 Değişkenin anlamını anlamak; Değişken türleri ve özellikleri Okuma
5 Operatörleri ve komutları öğrenme; matematiksel ifadeler Farklı veri, dizi ve kontrol yapılarını anlama; koşul ifadeleri ve döngüler Okuma
6 Python'da organizasyonun öğrenilmesi: Fonksiyonlar, modüller ve biçimlendirilmiş giriş/çıkış ve dosya işlemleri Okuma
7 Ara Sınav
8 Nesne yönelimini, sınıfları ve kalıtım diyagramlarını anlama 1 Okuma
9 Nesne yönelimini, sınıfları ve kalıtım diyagramlarını anlama 2 Okuma
10 Hesaplamalı biyoloji, biopython modülü ve proteinlerin hiyerarşik sınıflandırması için python kullanımı Uygulamalı Çalışmalar
11 Hesaplamalı biyoloji, biopython modülü ve dizi analizi için python kullanımı Uygulamalı Çalışmalar
12 Linux İşletim Sistemi Uygulamalı Çalışmalar
13 Biopython Projesi Yardım dokümanları
14 Final Sınavı Okuma


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

“Learning Python”
by Mark Lutz and David Ascher printed by O’Reilly Media ISBN 978-0-596-00281-7


DİĞER KAYNAKLAR

•(Mandatory) DOWNLOAD PYTHON 2.7 to your own computer from
http://www.python.org/download/releases/2.7.3/

•(Optional) DOWNLOAD CYGWIN to have LINUX operating system
http://www.cygwin.com/
MIT open courseware: Introduction to Computer Science and Programming 6-00


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 25
Sunum/Jüri 1 5
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 25
Final Sınavı 1 35
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13030
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı14848
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5                      
OC6                      
OC7                      
OC8                      
OC9