| Akademik Birim: | Mekatronik Mühendisliği | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | - | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Bu ders, Boole cebirini ve mantık devreleri için temel analiz ve sentez yöntemlerini proje tabanlı bir bağlamda tanıtmayı amaçlamaktadır. Hem kombinezonsal hem de ardışıl devreler çeşitli tasarım örneklerinde ele alınmıştır. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Sayı sistemleri; Boole cebri; mantık ağları ve indirgenmesi; kapılar ve MSI yongaları ile mantıksal tasarım teknikleri; kombinezonsal devreler; temel ardışıl devreler; D/A ve A/D dönüşümü; tasarım örnekleri. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Sık kullanılan sayısal elektronik devre elemanlarının çalışma prensiplerini kavrama2- Temel sayısal elektronik devre analiz yöntemlerini uygulayabilme,3- Bu elemanları kullanarak, basit elektronik devrelerini analiz edip tasarlayabilme ve gerçekleyebilme; bu amaç için gerekli temel ölçü aletleri ve gereçleri kullanabilme4- Boole cebrini ve mantık fonsiyonlarını kullanabilme, sadeleştirebilme ve devre şemalarını çıkartabilme5- Kombinezonsal ve ardışıl temel mantık işlevlerini devre şeması düzeyinde çözümleyebilme ve sentezleyebilme6- Temel mantık yapıları ve diğer MSI yongalarını kullanarak karmaşık Boole işlevlerini ile ilgili devreleri tasarlayabilme, projelendirebilme ve gerçekleyebilme
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Proje Tabanlı Eğitim | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Giriş, sayı sistemleri, tümleyen aritmetiği, kodlar |  | 
	| 2 | Boole cebirinin aksiyomatik tanımı Temel teoremler, kanonik ve standart biçimler, Temel Mantık Kapıları AND, OR, NOT, EXOR, EXNOR. | Simülatör ve tasarım araçları | 
	| 3 | Proje I (Temel Dijital Devre Uygulamaları) |  | 
	| 4 | Mantık fonksiyonlarının indirgenmesi, NAND ve NOR kapıları ile gerçekleme | Simülatör ve tasarım araçları | 
	| 5 | Proje II (Mantık Kapıları ile tasarım örnekleri), sunumlar |  | 
	| 6 | Toplayıcılar, Çıkartma devreleri, karşılaştırıcılar ve kod çeviriciler |  | 
	| 7 | Hata bulma ve düzeltme, MSI yongaları ile tasarım örnekleri |  | 
	| 8 | Toplayıcı, çıkarma devreleri ve kod çözücülerle mantık fonksiyonlarının gerçeklenmesi. | Simülatör ve tasarım araçları | 
	| 9 | Proje III (4-bitlik toplama/çıkarma evresi tasarımı) |  | 
	| 10 | Çoklayıcı ve ROM devreleriyle mantık fonksiyonlarının gerçeklenmesi |  | 
	| 11 | Flip-flop’lar |  | 
	| 12 | Senkron Ardışıl Devre Tasarımı | Simülatör ve tasarım araçları | 
	| 13 | Proje IV (Ardışıl Devre Tasarımı) |  | 
	| 14 | Sunumlar ve tartışma |  | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek