| Akademik Birim: | 
    Mekatronik Mühendisliği | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    - | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu ders, Boole cebirini ve mantık devreleri için temel analiz ve sentez yöntemlerini proje tabanlı bir bağlamda tanıtmayı amaçlamaktadır. Hem kombinezonsal hem de ardışıl devreler çeşitli tasarım örneklerinde ele alınmıştır. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Sayı sistemleri; Boole cebri; mantık ağları ve indirgenmesi; kapılar ve MSI yongaları ile mantıksal tasarım teknikleri; kombinezonsal devreler; temel ardışıl devreler; D/A ve A/D dönüşümü; tasarım örnekleri. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Sık kullanılan sayısal elektronik devre elemanlarının çalışma prensiplerini kavrama
 - 2- Temel sayısal elektronik devre analiz yöntemlerini uygulayabilme,
 - 3- Bu elemanları kullanarak, basit elektronik devrelerini analiz edip tasarlayabilme ve gerçekleyebilme; bu amaç için gerekli temel ölçü aletleri ve gereçleri kullanabilme
 - 4- Boole cebrini ve mantık fonsiyonlarını kullanabilme, sadeleştirebilme ve devre şemalarını çıkartabilme
 - 5- Kombinezonsal ve ardışıl temel mantık işlevlerini devre şeması düzeyinde çözümleyebilme ve sentezleyebilme
 - 6- Temel mantık yapıları ve diğer MSI yongalarını kullanarak karmaşık Boole işlevlerini ile ilgili devreleri tasarlayabilme, projelendirebilme ve gerçekleyebilme
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Proje Tabanlı Eğitim | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Giriş, sayı sistemleri, tümleyen aritmetiği, kodlar | 
     | 
    
	| 2 | 
    Boole cebirinin aksiyomatik tanımı Temel teoremler, kanonik ve standart biçimler, Temel Mantık Kapıları AND, OR, NOT, EXOR, EXNOR. | 
    Simülatör ve tasarım araçları | 
    
	| 3 | 
    Proje I (Temel Dijital Devre Uygulamaları) | 
     | 
    
	| 4 | 
    Mantık fonksiyonlarının indirgenmesi, NAND ve NOR kapıları ile gerçekleme | 
    Simülatör ve tasarım araçları | 
    
	| 5 | 
    Proje II (Mantık Kapıları ile tasarım örnekleri), sunumlar | 
     | 
    
	| 6 | 
    Toplayıcılar, Çıkartma devreleri, karşılaştırıcılar ve kod çeviriciler | 
     | 
    
	| 7 | 
    Hata bulma ve düzeltme, MSI yongaları ile tasarım örnekleri | 
     | 
    
	| 8 | 
    Toplayıcı, çıkarma devreleri ve kod çözücülerle mantık fonksiyonlarının gerçeklenmesi. | 
    Simülatör ve tasarım araçları | 
    
	| 9 | 
    Proje III (4-bitlik toplama/çıkarma evresi tasarımı) | 
     | 
    
	| 10 | 
    Çoklayıcı ve ROM devreleriyle mantık fonksiyonlarının gerçeklenmesi | 
     | 
    
	| 11 | 
    Flip-flop’lar | 
     | 
    
	| 12 | 
    Senkron Ardışıl Devre Tasarımı | 
    Simülatör ve tasarım araçları | 
    
	| 13 | 
    Proje IV (Ardışıl Devre Tasarımı) | 
     | 
    
	| 14 | 
    Sunumlar ve tartışma | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek