DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Adil Tasarım ve İletişim VCD 105 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Kapsayıcılık ve dışlayıcılık kavramlarıyla tasarımı değerlendirebilmeleri,
2. Adil tasarım alanın görsel iletişim tasarımında gelişmeleri kavramaları,
3. Görsellikle beraber makine, hayat ve bilginin tarihsel çerçevesinin nasıl tekrar formüle ve organize edildiği belirli görsel medya uygulamalarını öğrenmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin kapsayıcı tasarım ilkelerini örnekler üzerinde tanımalarını amaçlayan ders tasarım adaleti uygulamaları teorik ve sosyal analiz yöntemiyle işler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dünyadaki dışlayıcı tasarım örneklerini tanır.
  • 2- Dünyadaki kapsayıcı tasarım örneklerini değerlendirir.
  • 3- Seçilen bir tasarım alanında, dışlayıcı tasarımın neden olduğu zararlar da dahil olmak üzere, önyargı ve dışlamanın tarihini değerlendirmek ve tartışmak
  • 4- Katılımcı tasarımın ilkelerini ve eleştirilerini ifade etmek de dahil olmak üzere Kapsayıcı Tasarım ve Tasarım Adaleti ilkelerini keşfetmek ve anlamak. Bir tasarım sürecinde kapsayıcılık ve katılıma yönelik adımları belirleyebilir.
  • 5- Kapsayıcı Tasarım ve Tasarım Adaleti ilkelerini seçilen bir tasarım bağlamıyla analiz edebilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri -Konu anlatımları -Ara sınav olarak makale yazımı -Final sınavı olarak makale yazımı (öğrenci tarafından seçilen bir konu üzerine) -Konular üzerinde tartışma -Medya gösterimleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş
2 Kapsayıcılık Dışlayıcılık – Sosyal Adalet ve Tasarım kavramları
3 Fotografik İmgenin Keşfi
4 19.Yüzyılda Fotoğraf ve Resim
5 Film Gösterimi: Man with a Movie Camera
6 Görsellik ve Güç
7 Ara Sınav Makale Teslimi
8 Fotoğraf ve Peyzaj/Manzara
9 Fotoğraf ve Mimarlık
10 İmgeleri Okuma
11 Fotoğraf ve Modernite
12 İlk Film
13 Dijital Çağda Film
14 Postmodernite ve İmge


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Sasha Costanza-Chock. Design Justice: Community-Led Practices to Build the Worlds We Need
Alan Trachtenberg (ed.), Classic Essays on Photography, Leete’s Island Books, New Haven, Conn., 1980
Richard Bolton (ed.), The Contest of Meaning: Critical Histories of Photography, The MIT Press, Cambridge, Mass., 1999
Beaumont Newhall, The History of Photography, The Museum of Modern Art, New York, 1982.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Sunum/Jüri 1 20
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Sunum/Jüriye Hazırlık144
Diğer Uygulamalara Hazırlık14114
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13113
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11818
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5