Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Adil Tasarım ve İletişim | VCD 105 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: 1. Kapsayıcılık ve dışlayıcılık kavramlarıyla tasarımı değerlendirebilmeleri, 2. Adil tasarım alanın görsel iletişim tasarımında gelişmeleri kavramaları, 3. Görsellikle beraber makine, hayat ve bilginin tarihsel çerçevesinin nasıl tekrar formüle ve organize edildiği belirli görsel medya uygulamalarını öğrenmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerin kapsayıcı tasarım ilkelerini örnekler üzerinde tanımalarını amaçlayan ders tasarım adaleti uygulamaları teorik ve sosyal analiz yöntemiyle işler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | -Konu anlatımları -Ara sınav olarak makale yazımı -Final sınavı olarak makale yazımı (öğrenci tarafından seçilen bir konu üzerine) -Konular üzerinde tartışma -Medya gösterimleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Kapsayıcılık Dışlayıcılık – Sosyal Adalet ve Tasarım kavramları | |
3 | Fotografik İmgenin Keşfi | |
4 | 19.Yüzyılda Fotoğraf ve Resim | |
5 | Film Gösterimi: Man with a Movie Camera | |
6 | Görsellik ve Güç | |
7 | Ara Sınav Makale Teslimi | |
8 | Fotoğraf ve Peyzaj/Manzara | |
9 | Fotoğraf ve Mimarlık | |
10 | İmgeleri Okuma | |
11 | Fotoğraf ve Modernite | |
12 | İlk Film | |
13 | Dijital Çağda Film | |
14 | Postmodernite ve İmge |
Sasha Costanza-Chock. Design Justice: Community-Led Practices to Build the Worlds We Need Alan Trachtenberg (ed.), Classic Essays on Photography, Leete’s Island Books, New Haven, Conn., 1980 Richard Bolton (ed.), The Contest of Meaning: Critical Histories of Photography, The MIT Press, Cambridge, Mass., 1999 Beaumont Newhall, The History of Photography, The Museum of Modern Art, New York, 1982. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 1 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 18 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 14 | 1 | 14 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 | |||||||||||||
OC5 |