Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Kapsayıcılık ve dışlayıcılık kavramlarıyla tasarımı değerlendirebilmeleri,
2. Adil tasarım alanın görsel iletişim tasarımında gelişmeleri kavramaları,
3. Görsellikle beraber makine, hayat ve bilginin tarihsel çerçevesinin nasıl tekrar formüle ve organize edildiği belirli görsel medya uygulamalarını öğrenmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Öğrencilerin kapsayıcı tasarım ilkelerini örnekler üzerinde tanımalarını amaçlayan ders tasarım adaleti uygulamaları teorik ve sosyal analiz yöntemiyle işler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Dünyadaki dışlayıcı tasarım örneklerini tanır.
- 2- Dünyadaki kapsayıcı tasarım örneklerini değerlendirir.
- 3- Seçilen bir tasarım alanında, dışlayıcı tasarımın neden olduğu zararlar da dahil olmak üzere, önyargı ve dışlamanın tarihini değerlendirmek ve tartışmak
- 4- Katılımcı tasarımın ilkelerini ve eleştirilerini ifade etmek de dahil olmak üzere Kapsayıcı Tasarım ve Tasarım Adaleti ilkelerini keşfetmek ve anlamak. Bir tasarım sürecinde kapsayıcılık ve katılıma yönelik adımları belirleyebilir.
- 5- Kapsayıcı Tasarım ve Tasarım Adaleti ilkelerini seçilen bir tasarım bağlamıyla analiz edebilir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
-Konu anlatımları -Ara sınav olarak makale yazımı -Final sınavı olarak makale yazımı (öğrenci tarafından seçilen bir konu üzerine) -Konular üzerinde tartışma -Medya gösterimleri |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
3 |
3 |
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
OC2 |
|
|
3 |
|
|
|
3 |
|
3 |
|
2 |
OC3 |
|
2 |
|
1 |
|
|
|
|
3 |
|
3 |
OC4 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
3 |
OC5 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek