DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sosyal Medya İçeriği için Görsel Üretimi VCD 108 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Sosyal medya içerik üretim sürecindeki çeşitli teknikleri keşfetmeleri,
• Araştırmaya ve yaratıcılığa önem vererek projeler geliştirmeleri,
• Farklı disiplinlerden işbirlikçilerle ortak üretim alanı yaratarak, kitlelerle paylaşacak teknik bilgiye sahip olmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrencilere Sosyal Medya İçeriği için Görsel Üretimi süreçleri tanıtılacaktır. Ders boyunca öğrencilere temel ilkeler ve teknik bilgiler öğretilecektir. Sınıf içi ve sınıf dışı çalışmalar ve projeler ile birlikte öğrenciler, işbirliği yaptıkları paydaşlarıyla birlikte sosyal medyada görünürlük kazandırabilecekleri projeler yaratacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı disiplinlerden işbirlikçilerle çalışabilecekleri ortak stratejiler geliştirebilecek,
  • 2- Sosyal Medya Görselleri Yaratımı için gereken teknik bilgileri kullanarak işbirlikçilerin görünürlüğüne katkı sağlayabilecek,
  • 3- Edinilen bilgileri kendi projelerinde uygulayabilecektir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konular, analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş: Ders programı, okumalar, gereksinimler, materyaller
2 Sosyal Medyanın Gelişimi ve İçerik Üretiminin Önemi
3 Hedef Kitle Analizi ve Dijital Pazarlama Temelleri
4 Sosyal Medya Platformlarının İncelenmesi ve Görsel Medyanın Etkin Kullanımı
5 Görsel İçerik Üretim ve Paylaşım Stratejileri, İşbirlikleri ve Planlama
6 Sunumlar Ödev sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
7 Görsel İletişimin Temel Prensipleri, Tasarımın Temelleri
8 Tipografi ve Metin Dengesi
9 Görsel Sosyal Medya Paylaşım Stratejilerinde Fotoğrafın Önemi ve Fotoğraf İşleme
10 Sunumlar Ödev sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
11 İçerik Üretim Sürecinde İllüstrasyon ve Görsel Grafiklerin Kullanımının Önemi ve Görsel Oluşturma Programları
12 Sosyal Medya İçerik Üretiminde Hareketli Grafikler: Animasyon ve GIF Kullanımının Önemi ve Üretimde Kullanılan Programların Tanıtımı
13 Sınıf içi tartışmalar Ödev sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
14 Final sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ryan, D., & Jones, C. (2009). Understanding digital marketing: marketing strategies for
engaging the digital generation. Kogan Page Publishers.

Smith, A. N., & Fischer, E. (2019). Understanding social media. Sage Publications.
Heller, S., & Anderson, S. (2018). Graphic design theory: Readings from the field. Princeton Architectural Press.
Weinberg, T. (2012). The new community rules: Marketing on the social web. " O'Reilly Media, Inc.".


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Ödev 2 15
Sunum/Jüri 2 30
Final Sınavı 1 40
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Ödev21530
Sunum/Jüriye Hazırlık21020
Final Sınavı11919
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3