DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Oyun Teorisi, Kültür ve Analiz VCD 223 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Teoriler ve uygulamalar aracılığıyla oyun kültürlerini ve simüle edilmiş dünyaları keşfetmek
2. Oyunların oyuncuları ve toplumu nasıl etkilediğini eleştirel olarak değerlendirmek
3. Oyunların toplumların geçim kaynaklarını iyileştirmek için nasıl kullanılabileceğini tartışmak.
4. Literatürü dikkate alarak oyun araştırması yapmak ve verileri analiz etmek
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere oyun kültürü, teorisi ve analizi konularına başlangıç seviyesinde giriş yapmayı amaçlar. Ders, oyun tasarımının temel ilkelerine de yoğunlaşır.
Böylelikle, geleceğin tasarımcılarına sosyo-kültürel birikim sağlayarak oyun tasarımı hazırlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Oyunların karşılaştırmalı bir felsefi açıklamasını keşfetmek.
  • 2- Oyunların sosyo-kültürel yönlerine ilişkin teorik bir değerlendirme geliştirmek
  • 3- Oyunların etkilerini eleştirel olarak analiz etmek
  • 4- Farklı türlerin amaçları ve tasarım mantığı için oyun türlerinin estetiğini ayırt eder
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri -Konu anlatımları -Ara sınav olarak makale yazımı -Final sınavı olarak makale yazımı -Konular üzerinde tartışma -Medya gösterimleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş Ders izlencesi gözden geçirimi
2 “Play” olarak Oyun/”Game” olarak Oyun Huizinga, J. (1955). Homo Ludens A Study of the Play‐ Element in Culture. Beacon Press. Boston, USA
3 Oyun Felsefesi Djaouti, D., Alvarez, J., Jessel, J.P., Methel, G. & Molinier, P. (2008). A Gameplay Definition through Videogame Classification, International Journal of Computer Games Technology,
4 Motivasyon Koster, R. (2013). Theory of fun for game design. " O'Reilly Media, Inc.".
5 Kapsayıcılık konuları Williams, D., Martins, N., Consalvo, M., Ivory, J., (2009). The virtual census: Representations of gender, race and age in video games. New Media & Society 11 (5), 815‐ 834 Kowert, R., & Kilmer, E. (2023). Toxic Gamers Are Alienating Your Core Demographic: The Business Case for Community Management
6 Ara sınav (Açık kitap) Course lectures readings overview
7 Oyun tasarımının estetik elementleri Adams, E. (2010). Fundamentals of Game Design (2nd Ed). New Riders: Berkeley, CA.
8 Oyun için Tasarım metotları Pagulayan, R. J., Keeker, K., Wixon, D., Romero, R. L., & Fuller, T. (2003). User‐centered design in games.
9 Oyuncu Kullanıcı deneyimi araştırması Pagulayan, R. J., Keeker, K., Wixon, D., Romero, R. L., & Fuller, T. (2003). User‐centered design in games.
10 Estetik ve Etik Sicart, M. (2009). the Ethics of Computer Games, MIT Press:Cambridge,
11 Sanal Gerçeklik ve Yapay Zekanın Rolü M. Zyda, (2005)"From visual simulation to virtual reality to games," in Computer, vol. 38, no. 9, pp. 25-32 Ballesteros, A. J. (2020). Research on application of artificial intelligence in VR games.
12 Soru & Cevap Haftası Ders tekrarı
13 Final Sınavı Çalışması Ders tekrarı
14 Final Sınavı (Açık kitap) Ders tekrarı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Wolf, M.J.P., & Perron, B. (Eds.). (2023). The Routledge Companion to Video Game Studies (2nd ed.). Routledge.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Arazi Çalışması 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Arazi Çalışması122
Diğer Uygulamalara Hazırlık14114
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13113
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4