DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Görsel Sanat Üretimi Projesi |
VCD 225 |
Güz |
02+02+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
● Görsel sanat üretimiyle ilgilenen öğrencilere 14 hafta içinde kapsamlı bir görsel sanat projesi üretme imkanı sağlamak.
● Farklı sanat medyumlarının yaratıcı potansiyellerini öğrencilere tanıtmak.
● Öğrencilerin görsel üretim bağlamında yaratıcı kişisel ifade yollarını keşfetmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders boyunca öğrencilerin fikir oluşturma, araştırma, öneri hazırlama ve üretim adımlarını takip ederek bir görsel sanat projesi geliştirmeleri hedeflenir. Öğrencilere bire bir geri bildirim ve grup tartışma oturumları aracılığıyla düzenli olarak proje desteği ve yönlendirmesi sağlanacaktır.
Ek olarak öğrencilere proje planlaması/ yönetimi gibi proje üretim süreciyle ilgili konu anlatımları yapılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrencileri bir görsel sanat çalışmasını bireysel olarak baştan sona geliştirebilir hale getirmek.
- 2- Öğrencilere özgün üretim yöntemleri konusunda deneyim kazanma olanağı sağlamak.
- 3- Öğrencilere uzun vadeli proje üretimi yoluyla proje planlama deneyimi kazandırmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Geri bildirim görüşmeleri, proje üretimi ile ilgili teknik destek, grup tartışmaları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Tanışma ve Oryantasyon |
|
2 |
Proje geliştirme iş akışı |
|
3 |
Öneri değerlendirmeleri |
Proje öneri hazırlığı |
4 |
Öneri final değerlendirmesi |
Proje öneri sunum hazırlığı |
5 |
Araştırma ve Görsel Geliştirme |
|
6 |
İlerleme Değerlendirmesi |
Araştırma hazırlığı |
7 |
İlerleme Değerlendirmesi |
|
8 |
Midterm Sunumları |
Midterm sunum hazırlığı |
9 |
Final Üretimi |
|
10 |
Grup Tartışmaları |
Ön proje üretim hazırlığı |
11 |
Sunum teknikleri / Sergileme yöntemleri |
|
12 |
İlerleme Değerlendirmesi / Üretim Ön izleme |
|
13 |
İlerleme Değerlendirmesi / Üretim Ön izleme |
|
14 |
Grup Tartışmaları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
20 |
Proje |
2 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
18 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 4 | 2 | 8 |
Proje | 4 | 12 | 48 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek