Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Yeni Medya Sanatı Tarihi ve Kuramı | VCD 226 | Bahar | 02+04+00 | Seçmeli | 4 | 7 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Yeni Medya Sanatı tarihi, kuramı ve temel kavramlarına dair kapsamlı bilgi edinmesi; • Güncel Yeni Medya Sanatı örneklerini, alanın terminolojisini kullanarak anlamlandırıp değerlendirme becerileri edinmesi; • Yeni Medya Sanatı alanında yazılı araştırma yapma ve bulgularını anlaşılır şekilde sözlü olarak sunma yetilerini geliştirmesi; • Grup çalışması, iş bölümü ve kolektif üretim pratiklerine yatkınlık kazanması; • Yeni Medya Sanatı alanında yaratıcı ve eleştirel proje üretebilmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında öğrenciler, Yeni Medya Sanatı’nın ortaya çıkışını hazırlayan kültürel ve teknolojik gelişmeleri sanat tarihsel bir çizgide inceleyecek; bu gelişmeleri yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla yeniden yorumlayabilecekleri sanat ve tasarım projeleri üreteceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Yeni Medya Sanatı Tarihi 2. Yeni Medya Sanatı Kuramı 3. Grup Projesi Geliştirme biçimindedir. 1. modülde değerlendirme, karşılaştırmalı analiz ödevi ile yapılır. 2. modülde öğrencilerden, bir Yeni Medya Sanatı örneğini alıp kuramsal olarak analiz ettikleri bir ödev hazırlamaları istenir. 3. modülde öğrencilerin gruplar halinde geliştirdikleri projelerin dosyaları ve sunum çıktıları değerlendirilir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon Haftası | |
2 | Yeni Medya Sanatı’nın kökenleri ve Sanayi Devrimi’nin etkileri: Fotoğraf ve film | Okuma |
3 | 20. Yüzyılın Avangard sanatı: Performans, video, radyo ve televizyon | Okuma |
4 | Dijital Devrim: Bilgisayar ve İnternet | Okuma |
5 | Karşılaştırmalı analiz ödev teslimi ve sunumları | Ödev ve sunum hazırlığı |
6 | Medya Arkeolojisi | Okuma |
7 | Medya Estetiği | Okuma |
8 | Taktiksel Medya ve Haktivizm | Okuma |
9 | Kuramsal analiz ödev teslimi ve sunumları | Ödev ve sunum hazırlığı |
10 | Proje bilgilendirmesi ve grupların oluşturulması | Yok |
11 | Sınıf-içi geri bildirimler | Proje çalışması |
12 | Sınıf-içi geri bildirimler | Proje çalışması |
13 | Sınıf-içi geri bildirimler | Proje çalışması |
14 | Final projesi teslimi ve sunumları |
Bonnefoit, R., & Rérat, M., & Schellenberg, S. (2023). New Media in Art History: Tensions, Exchanges, Situations. De Gruyter. Parikka, J. (2012). What is Media Archaeology? Polity. Paul, C. (2003). Digital Art (World of Art). Thames & Hudson. Respini, E. (2018). Art in the Age of the Internet: 1989 to Today. Yale University Press. Rush, M. (2005). New Media in Art (World of Art). Thames & Hudson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 3 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 1 | 10 |
Total: | 20 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 39 | 39 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 |