DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medya Sanatı Tarihi ve Kuramı VCD 226 Güz 02+04+00 Seçmeli 4 7
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Yeni Medya Sanatı tarihi, kuramı ve temel kavramlarına dair kapsamlı bilgi edinmesi;
• Güncel Yeni Medya Sanatı örneklerini, alanın terminolojisini kullanarak anlamlandırıp değerlendirme becerileri edinmesi;
• Yeni Medya Sanatı alanında yazılı araştırma yapma ve bulgularını anlaşılır şekilde sözlü olarak sunma yetilerini geliştirmesi;
• Grup çalışması, iş bölümü ve kolektif üretim pratiklerine yatkınlık kazanması;
• Yeni Medya Sanatı alanında yaratıcı ve eleştirel proje üretebilmesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında öğrenciler, Yeni Medya Sanatı’nın ortaya çıkışını hazırlayan kültürel ve teknolojik gelişmeleri sanat tarihsel bir çizgide
inceleyecek; bu gelişmeleri yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla yeniden yorumlayabilecekleri sanat ve tasarım projeleri üreteceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yeni Medya Sanatı’nın tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olacak;
  • 2- Yeni Medya Sanatı’nın temel kavramlarını ve kuramlarını alanın terminolojisini kullanarak tartışabilecek;
  • 3- Yeni Medya Sanatı’nın güncel örneklerini eleştirel bir gözle sözlü ve yazılı olarak değerlendirebilecek;
  • 4- Takım çalışması ve kolektif üretim becerilerini geliştirmiş olacak;
  • 5- Yeni Medya Sanatı alanında edindikleri bilgiler ışığında kendi yaratıcı sanat ve tasarım projelerini geliştirebileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Yeni Medya Sanatı Tarihi 2. Yeni Medya Sanatı Kuramı 3. Grup Projesi Geliştirme biçimindedir. 1. modülde değerlendirme, karşılaştırmalı analiz ödevi ile yapılır. 2. modülde öğrencilerden, bir Yeni Medya Sanatı örneğini alıp kuramsal olarak analiz ettikleri bir ödev hazırlamaları istenir. 3. modülde öğrencilerin gruplar halinde geliştirdikleri projelerin dosyaları ve sunum çıktıları değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası
2 Yeni Medya Sanatı’nın kökenleri ve Sanayi Devrimi’nin etkileri: Fotoğraf ve film Okuma
3 20. Yüzyılın Avangard sanatı: Performans, video, radyo ve televizyon Okuma
4 Dijital Devrim: Bilgisayar ve İnternet Okuma
5 Karşılaştırmalı analiz ödev teslimi ve sunumları Ödev ve sunum hazırlığı
6 Medya Arkeolojisi Okuma
7 Medya Estetiği Okuma
8 Taktiksel Medya ve Haktivizm Okuma
9 Kuramsal analiz ödev teslimi ve sunumları Ödev ve sunum hazırlığı
10 Proje bilgilendirmesi ve grupların oluşturulması Yok
11 Sınıf-içi geri bildirimler Proje çalışması
12 Sınıf-içi geri bildirimler Proje çalışması
13 Sınıf-içi geri bildirimler Proje çalışması
14 Final projesi teslimi ve sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Bonnefoit, R., & Rérat, M., & Schellenberg, S. (2023). New Media in Art History: Tensions, Exchanges, Situations. De Gruyter.
Parikka, J. (2012). What is Media Archaeology? Polity.
Paul, C. (2003). Digital Art (World of Art). Thames & Hudson.
Respini, E. (2018). Art in the Age of the Internet: 1989 to Today. Yale University Press. Rush, M. (2005). New Media in Art (World of Art). Thames & Hudson.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 30
Ödev 1 30
Sunum/Jüri 3 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 10
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Proje12525
Ödev22040
Sunum/Jüriye Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13939
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 1     2             3
OC2 3 1 2           2 3 2
OC3             1 2 2 3 3
OC4         2 3          
OC5   3     1 3 2 2 1