DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Oyun Geliştirme NMD 420 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Yeni Medya
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere bir dijital oyun geliştirme sürecini kapsamlı bir şekilde öğretmektir. Öğrencilerin başlangıç seviye bir oyun için oyun tasarımı ve proje yönetiminin tüm yönlerini deneyimlemeleri beklenmektedir. Bu ders, hem teorik bilgi hem de uygulamalı çalışmaları içerir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilerin bir dijital oyunun tasarım ve geliştirme süreçlerini kapsamlı bir şekilde öğrenmelerini sağlar. İçerik, ön üretim aşamasından üretime kadar olan süreçleri, oyun mekanikleri, kullanıcı deneyimi (UX) ve oyun motorları gibi temel konuları kapsar. Ayrıca, sektörden konuk uzmanların katılacağı konuşmalar ve atölye çalışmaları da yer alır. Öğrenciler, belirlenmiş haftalarda oyun fikirlerini, oyun prototiplerini ve oyun geliştirme süreçlerini sunacaklardır. Dersin sonunda ise, final projelerini sektör profesyonellerinden oluşan bir jüriye sunacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dijital bir oyunun sıfırdan tasarımı, geliştirilmesi ve üretim süreçlerini uygulamalı olarak öğrenmek.
  • 2- Oyun geliştirme sürecinin temel iş adımları hakkında bilgi edinmek.
  • 3- Temel oyun projeleri üretmek için bir ekip içinde etkin bir şekilde çalışabilme becerilerini geliştirmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders, öğrencilerin birlikte çalışmalarını destekleyecek şekilde tasarlanmıştır. Öğrenciler, 4 ayrı haftada (1 bireysel, 3 ekip sunumu) fikirlerini, geliştirme aşamalarını ve nihai sonuçlarını sunacak ve eğitmenden geri bildirim alacaklardır. Öğrencilerden, projeleri üzerinde ders saatleri içinde ve dışında düzenli olarak çalışmaları beklenmektedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Hazırlık ve Ders Planı
2 Proje yönetimi ve oyunlar için ekip çalışması Konuk Eğitmen
3 Sunumlar ve ekip oluşumu 2 dakikalık kısa sunumlar: En sevdiğim oyun
4 Beyin fırtınası oturumu-I
5 Beyin fırtınası oturumu-II
6 Oyun sunumları 10 dakikalık oyun sunumları: Ekip sunumları
7 Prototip oluşturma ve oyun testi Konuk Eğitmen
8 Üretim
9 Üretim
10 Üretim
11 İlerleme sunumları 10 dakikalık ilerleme raporu: Ekip sunumları
12 Üretim
13 Üretim
14 Final Jürisi (Proje) 15 dakikalık final oyun sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Hill-Whittall, Richard. 2017. The Indie Game Developer Handbook. New York: Focal Press.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Uygulama 5 20
Proje 1 50
Sunum/Jüri 3 30
Total: 9 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama5525
Proje14343
Sunum/Jüriye Hazırlık3515
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3