DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kariyer Tasarımı ve Hukuk LAW 476 Güz 02+01+00 Seçmeli 2 4
Akademik Birim: Hukuk Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Yaşamın önemli bir parçasını oluşturan iş, hem bir geçim kaynağı hem de bireyin kendini gerçekleştirmesinin aracıdır. Başarının anahtarı, işini aşkla yapmaktır. İşin bir yandan maddi tatmin sağlarken öte yandan manevi tatmin sağlaması ideal olandır. Ne yazık ki gerçekte çok az kişi bu ideale ulaşabilmektedir. Bunun temel nedeni, genç yaşlardan itibaren kariyerin bilinçli bir şekilde tasarlanmamasıdır. Bu dersin amacı, hukuk öğrencilerine ilerideki hukuk kariyerlerini bilinçli bir şeklide tasarlamalarına destek olacak metodları öğretmektir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği iki ana eksenden oluşmaktadır. Bunlardan birincisi her öğrenim ve meslek için geçerli olabilecek kariyer tasarımıdır. Bu kapsamda, derslerde, öğrencilerin kişiliklerine, yaşam amaçlarına, ideallerine, hedeflerine, vizyonlarına uygun bir kariyeri tasarlamalarının ve gerek öğrencilik döneminde gerekse ilerideki iş yaşamlarında başarılı, özgüvenli, özdisiplinli, motivasyonu yüksek bireyler olmalarının yöntemleri ve araçları incelenecektir. Dersin ikinci ekseni ise, daha dar ve spesifik anlamda hukuk kariyeridir. Bu çerçevede derslerde, öğrencilerin gelecekteki hukuk kariyerlerinde seçebilecekleri değişik meslek grupları tanıtılacak ve her meslek grubuna özgü olarak uygulamada karşılaşılan fırsatlar ve güçlükler incelenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bu dersi alan öğrenciler, bir yandan kim ve ne olmak istediklerini, temel yaşam amaçlarını, değerlerini, yeteneklerini, güçlü ve güçsüz yönlerini keşfedeceklerdir.
  • 2- Öte yandan hukuk mesleğinin avukatlık, hakimlik, savcılık, noterlik, akademisyenlik, arabuluculuk, bilirkişilik gibi değişik dallarını tanıyarak gelecekteki hukuk kariyerlerini bilinçli bir şekilde inşa edebileceklerdir.
  • 3- Bunlara ek olarak, her meslekte ve yaşamın her alanında gerekli olan temel özgüven, özdisiplin, motivasyon, zaman yönetimi, hedef-odaklılık, performans anksiyetesini aşma vb. gibi becerilerini geliştirme metotlarını da öğreneceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, tartışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 İş, çalışma, meslek, kariyer kavramları. İlan edilen okumalar. 1,2
2 Hukuk nedir? Hukukun alt dallarının kısa tanıtımı. İlan edilen okumalar. 1,2
3 Meslek olarak hukukun değişik dallarının tanıtımı; avukatlık, hakimlik, savcılık, noterlik, akademisyenlik, arabuluculuk, bilirkişilik vb. İlan edilen okumalar. 1,2
4 Genel olarak kariyerin ve özel olarak hukuk kariyerinin amaçları. İlan edilen okumalar. 1,2
5 Başarı nedir ve nasıl başarılı olunur? İlan edilen okumalar. 1,3
6 Değerleri keşfetme, kendini tanıma. İlan edilen okumalar. 1,3
7 Yaşam amacına, kişiliğine ve değerlerine uygun kariyeri bulma. İlan edilen okumalar. 1,3
8 Sınav ve iş görüşmelerinde yaşanan performans anksiyetesini aşma ve özgüven. İlan edilen okumalar. 1,3
9 Erteleme ve motivasyon düşüklüğü neden olur? Nasıl aşılır? İlan edilen okumalar. 1,3
10 Konsantrasyon, odaklanma. İlan edilen okumalar. 1,3
11 Özdisiplin ve zaman yönetimi. İlan edilen okumalar. 1,3
12 Sabit zihniyetten gelişim zihniyetine geçme. İlan edilen okumalar. 1,3
13 Hayali hedefe dönüştürme ve cesaret. İlan edilen okumalar. 1,3
14 Hayatın içinden: Hukuk kariyerinde tecrübeli ve başarılı bir hukukçu ile sohbet. İlan edilen okumalar. 1,2,3


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Akal, Cemal Bali, Hukuk Nedir?, Zoe Kitap, 2021.
Asbury, Kathryn/Plomin, Robert, Genlerin G’si, Sola Unitas, 2016.
Blanchard, Ken, Kişisel Liderlik ve Bir Dakika Yöneticisi, Sola Unitas, 2022.
Bolles, Richard, Paraşütün Ne Renk? Sola Unitas, 2017.
Bolman, Lee/Deal, Terrence, Büyük Liderler Nasıl Düşünür?, Sola Unitas.
Cüceloğlu, Doğan, Kendini Keşfetmeye Zorluklarla Başa Çıkmaya Var mısın? Kronik Kitap, 2021.
Cüceloğlu, Doğan, Anlamlı ve Coşkulu Bir Yaşam İçin Savaşçı, Remzi Kitabevi, 2024
Cüceloğlu, Doğan, İçimizdeki Çocuk, Remzi Kitabevi, 2016.
Cüceloğlu, Doğan, Gerçek Özgürlük, Kronik Kitabevi, 2021.
Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, 2016.
Cüceloğlu, Doğan, Mış Gibi Yaşamlar, Remzi Kitabevi, 2016.
Cüceloğlu, Doğan, İçimizdeki Biz, Remzi Kitabevi, 2016.
Cüceloğlu, Doğan, Mış Gibi Yetişkinler, Remzi Kitabevi, 2014.
Cüceloğlu, Doğan, Başarıya Götüren Aile, Remzi Kitabevi.
Dowling, Simon, İnsanları Hayalinize Dahil Etmenin Sırları, Sola Unitas, 2017.
Drucker, Peter/ Hesselbein, Frances/ Kuhl, Joan Synder, Peter Drucker’ın En Önemli Beş Sorusu, Sola Unitas, 2019.
Dweck, Carol, Aklını En Doğru Şekilde Kullan, Yakamoz, 2020.
Erem, Faruk, Bir Ceza Avukatının Anıları, Lyke Kitap, 2020.
Gibson, Lindsay, Olgunlaşmamış Ebeveynlerin Yetişkin Çocukları, Sola Unitas, 2017.
Heath Chip/ Heath Dan, Switch-Değiştir, Optimist, 2013.
Hill, Napoleon, Başarı İlkeleri, Sola Unitas, 2021.
Hirsch, Ernst, Anılarım, Tübitak, 2005.
Jackson, Robin, Sen Yapabilirsin, Sola Unitas Yayınları, 2016.
Jirsch, Anne, Gelecek Vizyonu, Sola Unitas, 2024.
Kağıtçıbaşı, Çiğdem, Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi: Kültürel Psikoloji, Koç Üniversitesi Yayınları, 2019.
Maslow, Abraham, İnsan Olmanın Psikolojisi, Kuraldışı Yayıncılık, 2001.
Oberbrunner, Kary, Hayalindeki İş, Sola Unitas, 2019.
Price, David, Açık: Yeni Dünyada Yaşam ve Eğitim Modeli, Sola Unitas.
Robinson, Ken, Yaratıcı Öğrenciler, Sola Unitas, 2018.
Robinson, Ken / Aronica, Lou, Öz: Eğitimde ve Hayatta Tutku Yaratmak, Doğan Kitap, 2010.
Sandel, Michael, Adalet, Felix Kitap, 2022.
Shinn, Scovel, Florence, Başarının Gizli Kapısı, Sola Unitas.
Türkiye Barolar Birliği: Hukukçu Anıları Seçkisi, 2013.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 1 60
Sunum/Jüri 1 40
Total: 2 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev111
Sunum/Jüriye Hazırlık111
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14456
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3 3 2 3 1 2 3 1 2 3
OC2 2 2 3 3 3 1 3 2 1 3
OC3 3 2 1 2 2 1 3 2 3 3