DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yaratıcı Yapımlar COMM 313 Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders şunları amaçlamaktadır:

• Öğrencilerin hikaye anlatımı ve görsel-işitsel üretim konusundaki yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirmek,
• Prodüksiyon ve post prodüksiyonda teknik boru hatlarını incelemek,
• Öğrencilere üretimin pratik uygulamalarında problem çözme becerileri kazandırmak,
• Öğrencileri, film prodüksiyonu, yaratıcı hikaye anlatımı, VFX/CG prodüksiyonları gibi yaratıcı iş alanlarında çalışan yaratıcı üreticiler olarak endüstriyel bilgi birikimiyle genişletirken, tasarım ve oyun endüstrilerine ölçeklenebilir endüstriyel bilgi birikimi sağlar.
Dersin İçeriği: Bu ders boyunca öğrenciler hem CG ve VFX prodüksiyonlarının temellerini hem de yaratıcı post prodüksiyonlarda VFX ve CG film yapımının ileri ve üst düzey prensiplerini öğreneceklerdir. Ders, yaratıcı endüstrilerin VFX ve CG film yapımcılığı için ayrılmış kapasitelerini gözden geçirirken aynı zamanda yaratıcı yapımlara da ışık tutacaktır. Öğrenciler, grup toplantılarında bir VFX filmi için bir tretmanın nasıl oluşturulacağını öğrenirken, ticari yapımlardaki sunum aşamalarının neye benzediğini de öğrenecekler. Bir VFX sekansının çekimi, yönetilmesi, prodüksiyonu, post-prodüksiyonu ve teslimatı kendilerinden istenecek; film, oyun ve tasarım endüstrilerine ölçeklendirilebilir tasarım projelerinde projeleri yönetmekle görevlendirilecekler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yaratıcı işletmelerde film yapımı pratiği konusunda farkındalık gösterebilecektir
  • 2- Yaratıcı prodüksiyonlarda bulunan endüstriyel tasarımı analiz edip anlayabilecektir
  • 3- Yaratıcı post prodüksiyonlarda ve VFX prodüksiyonlarında ekip oluşturma çabalarını daha derinden anlayabilecektir
  • 4- Prodüksiyonlar için ekip yetiştirme becerilerini geliştirebilecek ve yaratıcı işlerde pitch-producing'in ne anlama geldiğini anlayabileceklerdir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler, sunumlar ve proje ödevleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Yaratıcı Post Prodüksiyona Giriş
2 Pipeline-Producing Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
3 Üretim Yönetimi I: Pitching Aşaması ve Sözleşmeler Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
4 Üretim Yönetimi II: Bir Pitch’i Kazanmak Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
5 Üretim Yönetimi III: Bir Pitch’i Kazanmak 2.0 Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
6 Üretim Yönetimi IV: Çekim Bittikten Sonra Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
7 Sanat ve Bilim: VFX Yapımcılığı ve 3D Varlık Üretimi I Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
8 Sanat ve Bilim: VFX Yapımcılığı ve 3D Varlık Üretimi II Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
9 Sanat ve Bilim: VFX Yapımcılığı ve 3D Varlık Üretimi III Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
10 Sanat ve Bilim: VFX Yapımcılığı ve 3D Varlık Üretimi IV Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
11 Sanat ve Bilim: Renk Derecelendirme İlkeleri Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
12 Sanat Yönetmenliği I Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
13 Sanat Yönetmenliği II Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler
14 Üretim Yönetimi V Proje yönetim araçları ile takip edilen görevler


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Isaac Kerlow. The Art of 3D Computer Animation and Effects. John Wiley and Sons, Inc., 2009.


DİĞER KAYNAKLAR

Pradeep Mamgain. Maxon Cinema4D R20 Modelling Essentials. PADEXI Academy. 2018.
Emre Becer. Modern Sanat ve Yeni Tipografi. Dost Kitabevi. 2016.
Richard Williams. The Animator’s Survival Kit. Faber and Faber Limited. 2001.
Joseph Campbell. The Hero With A Thousand Faces. Kabalcı Yayıncılık. 2013.
Rudolf Arnheim. Visual Thinking. University of California Press. 1997.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 5
Laboratuvar 11 11
Proje 2 48
Ödev 11 11
Final Sınavı 1 25
Total: 39 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar11111
Proje22550
Ödev11333
Final Sınavı11414
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4