Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İnsan Hakları Politikaları | LAW 374 | Bahar | 02+01+00 | Seçmeli | 2 | 5 |
Akademik Birim: | Hukuk |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders, insan haklarına ilişkin temel kavramları ve tartışmaları karşılaştırmalı bir bakış açısıyla sunar. |
Dersin İçeriği: | Dersin ilk bölümü (1-6. Haftalar) insan haklarına yönelik normatif yaklaşımlara ayrılmıştır. Temel olarak, insan haklarını modern siyasette genel, eşit ve devredilemez bir anayasal norm olarak nasıl konumlandırabileceğimiz sorusuyla ilgilenir. Bu bağlamda, derste insan haklarının felsefi ve tarihsel kökenlerini keşfedilecek ve çağdaş insan hakları rejimine yönelik bazı eleştirileri gözden geçirilecektir. İkinci bölümde (7-13. haftalar), çeşitli vaka incelemelerine (Güney Afrika, Şili, Arjantin, Ruanda, Darfur) odaklanılarak, uluslararası insan hakları rejiminin ortaya çıkışı ve ırk ayrımcılığı, işkence, soykırım, yoksulluk ve onarıcı adalet kavramları üzerinden şekillenen insan hakları sorunları incelenir. Bu derste akademik makale ve kitapların yanı sıra Missing, Hotel Rwanda, Cry Freedom ve Argentina 1985 gibi filmleri öğrencilere sunulmakta ve bu filmler etrafında sınıf tartışmaları düzenlenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Quiz, ödev-sunumlar |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Giriş | 1,2 | |
2 | İnsan Haklarının Felsefi Temelleri | 1,2 | |
3 | Hakların Tarihsel Gelişimi | 1,2 | |
4 | Uluslararası İnsan Hakları Rejiminin Gelişimi | 1,2 | |
5 | Uluslararası İnsan Hakları Rejiminin Eleştirisi | 2,3,4 | |
6 | Vize Haftası | ||
7 | Vize Haftası | ||
8 | Kişisel ve Siyasal Haklar ve Ulusal Güvenlik | 1,5 | |
9 | Güney Afrika’da Apartheid Rejiminin Ulusal ve Ululslararası Politikaları | 2,3,5 | |
10 | Kolektif Haklar olarak İnsan Hakları: Birleşmiş Milletler ve 1994 Ruanda Soykırımı | 2,3,5 | |
11 | Geçiş Dönemi Adaleti: Cezalandırıcı Adalet, Onarıcı Adalet ve Uzlaşma | 3,4,5 | |
12 | İnsan Hakları Olarak Kadın Hakları | 2,3,5 | |
13 | Sunum ve Tartışma | ||
14 | Sunum ve Tartışma |
Tüm kaynaklar dersin koordinatörü tarafından sağlanacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Total: | 4 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 |