Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Hukuk, Edebiyat ve Sanat | LAW 449 | Güz | 02+01+00 | Seçmeli | 2 | 5 |
Akademik Birim: | Hukuk |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | 1. Hukukun toplumsal dokuyla ilişkisinin kavranabilmesi için, öğrencileri, çeşitli sanat formlarının yaratıcı yaklaşımlarıyla tanıştırmak. 2. Öğrencilere, hukukçuların verili kabul ettiği temel hukuki kavramlara ilişkin alternatif perspektifleri tanıtmak ve edebi metinler ve sanat eserlerini analiz ederek öğrencilerin eleştirel becerilerini geliştirmek. 3. Öğrencilerin, toplumsal, siyasi ve kültürel süreçlerin hukuki sonuçları ile hukuki süreçlerin toplumsal, siyasi ve kültürel etkilerini analiz becerilerini geliştirmek ve zenginleştirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, demokrasi ve insan hakları kavramlarına, toplumsal kimliklere, geçmiş ve bugüne özel olarak odaklanarak hukuk, edebiyat ve sanat arasındaki karşılıklı ilişkiyi inceler. Bu çerçevede ders dört bölüme ayrılmıştır. Bu bölümler: 1) Demokrasiyi yeniden düşünmek, 2) insan hakları ama hangi insan?, 3) “öteki”ni anlamak ve 4) barış, geçmiş, hafıza ve hukuk. Dersin ilk üç bölümü, bilimkurgu ve distopya türlerinin sunduğu imkânlardan yararlanarak demokrasi, insan hakları ve toplumsal cinsiyet kavramlarına, hukukun yaşam tarzlarımızın inşasındaki rolüne eleştirel bir açıdan yaklaşır. Dördüncü bölüm ise hukuk ve sanat alanlarında geçmişin, bugünün ve geleceğin temsillerini inceler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Konu anlatımı, öğrencilerin derse aktif katılımıyla tartışma, ödev ve proje tasarımı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Yok | 1 |
2 | Neden Hukuk, Sanat ve Edebiyat? | Ön Okuma | 1,3 |
3 | Edebiyatta Bilimkurgu ve Distopik Temalar | Ön Okuma | 1,2,3 |
4 | İnsan Hakları ama Hangi İnsan? | Ön Okuma | 1,2,3 |
5 | Demokrasiyi Yeniden Düşünmek | Ön Okuma | 2,3 |
6 | “Öteki”ni Anlamak | Ön Okuma | 2,3 |
7 | Hafıza ve Sanat: Geçmiş, Bugün ve Geleceğin Temsilleri | Ön Okuma | 1,2,3 |
8 | Proje Hazırlığı – 1. Adım | Proje ve Sunum için Hazırlık | 1,2,3 |
9 | Proje Hazırlığı– 2. Adım | Proje ve Sunum için Hazırlık | 1,2,3 |
10 | Proje Hazırlığı – 3. Adım | Proje ve Sunum için Hazırlık | 1,2,3 |
11 | Proje Hazırlığı – 4. Adım | Proje ve Sunum için Hazırlık | 1,2,3 |
12 | Final Sunumları | Sunum için Hazırlık | 1,2,3 |
13 | Final Sunumları | Sunum için Hazırlık | 1,2,3 |
14 | Final Sunumları | Sunum için Hazırlık | 1,2,3 |
Her haftanın konusuna ilişkin özet ders materyali dersten önce KHAS Learn’e yüklenecektir. |
ARISTODEMOU Maria, Law & Literature. Journeys From Her to Eternity, Oxford University Press, Oxford, 2008. ASIMOW Michael, SILBEY Jessica, Law and Popular Culture: A Course Book, Vandeplas, 2020. DOLIN Kieran, A Critical Introduction to Law and Literature, Cambridge University Press, Cambridge, 2011. GURNHAM David, Memory, Imagination, Justice: Intersections of Law and Literature, Routledge, Ashgate, 2016. FREEMAN Michael, ROSS Harrison (ed.), Current Legal Issues: Law and Literature, Oxford University Press, Oxford, 2007. POSNER Richard A., Law and Literature, Harvard University Press, 1998. WARD Ian, Law and Literature: Possibilities and Perspectives, Cambridge University Press, Cambridge, 2008. WARD Ian (ed.), Literature and Human Rights, De Gruyter, 2017. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 70 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 6 | 30 |
Total: | 7 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 |