DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Hukuk, Edebiyat ve Sanat LAW 449 Güz 02+01+00 Seçmeli 2 5
Akademik Birim: Hukuk
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1. Hukukun toplumsal dokuyla ilişkisinin kavranabilmesi için, öğrencileri, çeşitli sanat formlarının yaratıcı yaklaşımlarıyla tanıştırmak.
2. Öğrencilere, hukukçuların verili kabul ettiği temel hukuki kavramlara ilişkin alternatif perspektifleri tanıtmak ve edebi metinler ve sanat eserlerini analiz ederek öğrencilerin eleştirel becerilerini geliştirmek.
3. Öğrencilerin, toplumsal, siyasi ve kültürel süreçlerin hukuki sonuçları ile hukuki süreçlerin toplumsal, siyasi ve kültürel etkilerini analiz becerilerini geliştirmek ve zenginleştirmek.
Dersin İçeriği: Bu ders, demokrasi ve insan hakları kavramlarına, toplumsal kimliklere, geçmiş ve bugüne özel olarak odaklanarak hukuk, edebiyat ve sanat arasındaki karşılıklı ilişkiyi inceler. Bu çerçevede ders dört bölüme ayrılmıştır. Bu bölümler: 1) Demokrasiyi yeniden düşünmek, 2) insan hakları ama hangi insan?, 3) “öteki”ni anlamak ve 4) barış, geçmiş, hafıza ve hukuk. Dersin ilk üç bölümü, bilimkurgu ve distopya türlerinin sunduğu imkânlardan yararlanarak demokrasi, insan hakları ve toplumsal cinsiyet kavramlarına, hukukun yaşam tarzlarımızın inşasındaki rolüne eleştirel bir açıdan yaklaşır. Dördüncü bölüm ise hukuk ve sanat alanlarında geçmişin, bugünün ve geleceğin temsillerini inceler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Öğrenciler, çeşitli sanat formlarının geliştirmiş olduğu düşünsel ve yaratıcı araç ve yöntemleri kullanarak hukuk ile toplum arasındaki ilişkiye eleştirel bir perspektifle yaklaşabileceklerdir.
  • 2- Öğrenciler, baskı, ayrımcılık ve dışlamanın sanattaki eleştirel temsillerini tespit edebilecek ve hukukun bu bakımdan üstlendiği çift yönlü rolü analiz edebileceklerdir.
  • 3- Öğrenciler, edebiyat ve snatla temsil bulan alternatif yaşam biçimlerinin ışığında, toplumsal dönüşüme yönelik mümkün hukuk politikaları konusunda yenilikçi fikirler geliştirebileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımı, öğrencilerin derse aktif katılımıyla tartışma, ödev ve proje tasarımı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Giriş Yok 1
2 Neden Hukuk, Sanat ve Edebiyat? Ön Okuma 1,3
3 Edebiyatta Bilimkurgu ve Distopik Temalar Ön Okuma 1,2,3
4 İnsan Hakları ama Hangi İnsan? Ön Okuma 1,2,3
5 Demokrasiyi Yeniden Düşünmek Ön Okuma 2,3
6 “Öteki”ni Anlamak Ön Okuma 2,3
7 Hafıza ve Sanat: Geçmiş, Bugün ve Geleceğin Temsilleri Ön Okuma 1,2,3
8 Proje Hazırlığı – 1. Adım Proje ve Sunum için Hazırlık 1,2,3
9 Proje Hazırlığı– 2. Adım Proje ve Sunum için Hazırlık 1,2,3
10 Proje Hazırlığı – 3. Adım Proje ve Sunum için Hazırlık 1,2,3
11 Proje Hazırlığı – 4. Adım Proje ve Sunum için Hazırlık 1,2,3
12 Final Sunumları Sunum için Hazırlık 1,2,3
13 Final Sunumları Sunum için Hazırlık 1,2,3
14 Final Sunumları Sunum için Hazırlık 1,2,3


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Her haftanın konusuna ilişkin özet ders materyali dersten önce KHAS Learn’e yüklenecektir.


DİĞER KAYNAKLAR

ARISTODEMOU Maria, Law & Literature. Journeys From Her to Eternity, Oxford University Press, Oxford, 2008.
ASIMOW Michael, SILBEY Jessica, Law and Popular Culture: A Course Book, Vandeplas, 2020.
DOLIN Kieran, A Critical Introduction to Law and Literature, Cambridge University Press, Cambridge, 2011.
GURNHAM David, Memory, Imagination, Justice: Intersections of Law and Literature, Routledge, Ashgate, 2016.
FREEMAN Michael, ROSS Harrison (ed.), Current Legal Issues: Law and Literature, Oxford University Press, Oxford, 2007.
POSNER Richard A., Law and Literature, Harvard University Press, 1998.
WARD Ian, Law and Literature: Possibilities and Perspectives, Cambridge University Press, Cambridge, 2008.
WARD Ian (ed.), Literature and Human Rights, De Gruyter, 2017.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 70
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 6 30
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Uygulama14114
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14456
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı11717
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 1 1 1 2 1 3 3 3 1 3
OC2 1 1 1 3 1 3 3 3 1 2
OC3 1 1 2 2 1 3 3 2 1 3