DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yasal Tasarım LAW 462 Bahar 02+01+00 Seçmeli 2 5
Akademik Birim: Hukuk Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Çağrı Mardin
Dersin Amacı: 1. Öğrencilerin disiplinler arası akademik çalışma yaklaşımını anlaması.
2. Tasarımın temel kavramları ile hukuki tasarımın temel özelliklerinin anlaşılması.
3. Hukukun farklı alanlarında hukuki tasarımın kullanılması yöntemlerinin anlaşılması
4. Öğrencilerin örnek hukuki tasarım çalışmaları yapılması
Dersin İçeriği: 1. Hukuki tasarım kavramı ve öneminin tanıtılması
2. Tasarımın temel kavramları ve ilkelerinin tanıtılması
3. Hukukun farklı alanlarında hukuki tasarımın kullanılması yöntemlerinin tanıtılması
4. Örnek hukuki tasarım çalışmalarının yapılması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, tartışma, atölye çalışması, grup projesi.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    None.


    DİĞER KAYNAKLAR

    1) COMPAGNUCCI, Marcelo Corrales/HAGAN, Helena/DOHERTY, Michael:.Legal Design : Integrating Business, Design and Legal Thinking with Technology, Cheltenham : Edward Elgar Publishing, 2021.
    2) KOHLMEİER, Astrid/KLEMOLA, Meera Klemola, The Legal Design Book : Doing law in the 21st Century, 2021.
    3) BARTON, Thomas D., BERGER-WALLISER, Gerlinde, HAAPIO, Helena, “Visualization: Seeing Contracts for What They Are, and What They Could Become”, Journal of Law, Business & Ethics, 19, 2013, s. 47-64.
    4) BERGER-WALLISER, Gerlinde/BARTON, Thomas D./HAAPIO, Helena, “From Visualization to Legal Design: A Collaborative and Creative Process”, American Business Law Journal Vol. 54, no. 2, Summer 2017, s. 347-392.
    5) BRUNSCHWIG, Colette, Law Is Not or Must Not Be Just Verbal and Visual in the 21st Century: Toward Multisensory Law, Nordic Yearbook of Law and Informatics 2010–2012 Internationalisation of Law in the Digital Information Society, Ed: Dan Jerker B. Svantesson, Stanley Greenstein, Ex Tuto Publishing, Kopenhag, 2013, s. 231-284.
    6) BRUNSCHWIG, Colette, Visualisierung von Rechtsnormen, Schulthess: Zürich, 2001.
    7) BUCHANAN, Richard, “Design Research and the New Learning”, Design Issues, Vol. 17, No. 4, Autumn 2001, s. 3-23.
    8) DUCATO, Rossana, “De Iurisprudentia Picturata: Brief Notes on Law and Visualisation”, Journal of Open Access to Law, 7, 2019, s. 1-10.
    9) FRASER, Veronique/ROBERGE, Jean-Francois, “Legal Design Lawyering: Rebooting Legal Business Model with Design Thinking”, Pepperdine Dispute Resolution Law Journal, Vol. 16, No. 2, 2016, s. 303-316.
    10) HAAPIO, Helena, Visualising Contracts for Better Busines, Nordic Yearbook of Law and Informatics 2010–2012 Internationalisation of Law in the Digital Information Society, Ed: Dan Jerker B. Svantesson, Stanley Greenstein, Ex Tuto Publishing, Kopenhag, 2013, s. 285-310.
    11) HAAPIO, Helena/BARTON, Thomas D./COMPAGNUCCI, Marcelo Corrales, Legal Design for the Common Good: Proactive Legal Care by Design, https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3590040.
    12) HAGAN, Margaret, “A Human-Centered Design Approach to Access to Justice: Generating New Prototypes and Hypotheses for Interventions to Make Courts User-Friendly”, Indiana Journal of Law and Social Equality, Vol. 6, No. 2, 2018, s. 199-239.
    13) HAGAN, Margaret, “The User Experience of the Internet as a Legal Help Service: Defining Standards for the Next Generation of User-Friendly Online Legal Services.”, Virginia Journal of Law & Technology, Vol. 20, No. 2, Fall 2016, s. 394-465.
    14) KANG, Shumin, “Using Visual Organizers to Enhance EFL Instruction”, English Language Teaching Journal, Vol. 58, Issue 1, 2004, s. 58-67.
    15) LEIMAN, Tania, “Where Are the Graphics- Communicating Legal Ideas Effectively Using Images and Symbols”, Legal Education Review, vol. 26, no. Issues 1 & 2, 2016-2017, s. 47-68.
    16) MAHLER, Tobias, A Graphical User-Interface for Legal Texts?, Nordic Yearbook of Law and Informatics 2010–2012 Internationalisation of Law in the Digital Information Society, Ed: Dan Jerker B. Svantesson, Stanley Greenstein, Ex Tuto Publishing, Kopenhag, 2013, s. 311-328.
    17) MARDİN, Çağrı, Adalete Tasarım Yoluyla Erişmek: Hukuk Tasarımı (Legal Design) Kavramı, KHAS Hukuk Bülteni, 2020-2021 Akademik Yılı Derlemesi, İstanbul, 2021. Short version: https://law.khas.edu.tr/tr/adalete-tasarim-yoluyla-erismek-hukuk-tasarimi-legal-design-kavrami
    18) ROBINSON, Daniel/KIEWRA, Kenneth, “Visual Argument: Graphic Organizers Are Superior to Outlines in Improving Learning from Text”, Journal of Educational Psychology, Vol. 87, No. 3, s. 455-467.
    19) ROBINSON, Peter, “Graphic and Symbolic Representation of Law: Lessons from Cross-Disciplinary Research”, eLaw Journal, Vol. 16, No. 1, 2009, s. 53-83.
    20) SHERWIN, Richard K, “Visual Jurisprudence”, New York Law School Law Review, Vol. 57, No. 1, 2012-2013, s. 11-40.


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12