DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Doktora Semineri ve Araştırma Önerisi Geliştirme SGS 698 Bahar 00+00+00 Zorunlu 0 1
Akademik Birim: Lisansüstü Eğitim Enstitüsü (LEE)
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Doktora
Dersin Koordinatörü: Hasan DAĞ & Timur Aydemir
Dersi Veren(ler): Timur Aydemir, Hasan DAĞ
Dersin Amacı: Lisansüstü öğrenciler için araştırma teklifi geliştirme de dahil olmak üzere akademik yaşam için gerekli temel becerileri kazanmak.
Dersin İçeriği: Giriş. Araştırma problemleri nasıl ortaya konur. Hedefler, amaçlar ve proje çıktılarının nasıl tanımlanacağı. Araştırma Teklifi Geliştirme Aşamaları: Teklifin özgünlük bölümünün geliştirilmesi ve yazılması. Yöntemin tanımlanması. Çalışma planını oluşturmak ve iş paketlerini, teslimatları, riskleri ve alternatif planları tanımlamak. Projenin etkisini tanımlamak. Bileşenleri birleştirip bir araştırma teklifi olarak sunmak. Araştırma teklifinin değerlendirilmesi ve geliştirilmesi. Araştırma teklifini bir fonlama ajansına sunma ile ilgili bütçeleme ve diğer konular. Araştırma teklifini nasıl değerlendirilip eleştirileceği.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Araştırma teklifleriyle ilgili özgünlük, hedef, literatüre dayalı ihtiyaç analizi, hedef kitle, etki ve sonuç gibi kavramları tanımlama yeteneği.
  • 2- Araştırma teklifi yazma yeteneği.
  • 3- Araştırma teklifini sunma yeteneği.
  • 4- Araştırma teklifini değerlendirme ve eleştirme yeteneği.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sınıf içi öğretim, tartışmalar, yazılar ve sunumlar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Araştırma önerisinin bileşenleri. -
2 Bir fikrin özgünlüğü. Literatür taramasının hazırlanması. Özgünlük beyanlarının iyi ve kötü örnekleri. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
3 Önerinin yöntemini yazmak. İyi ve kötü örnekler. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
4 Önerinin proje planını yazmak. Başarı kriterlerini, çıktıları, riskleri ve alternatif planları tanımlamak. İyi ve kötü örnekler. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
5 Önerinin etkisini tanımlamak. İyi ve kötü örnekler. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
6 Tüm bileşenleri bir araya getirip özet yazmak. İyi ve kötü örnekler. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
7 Bir araştırma önerisi hazırlamak. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
8 Bir araştırma önerisi hazırlamak. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
9 Araştırma tekliflerini eleştirme ve değerlendirme. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
10 Araştırma önerisinin sunumu. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
11 Araştırma önerisinin sunumu. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
12 Araştırma önerisinin sunumu. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
13 Araştırma önerisinin sunumu. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek
14 Araştırma önerisinin sunumu. Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 50
Sunum/Jüri 2 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14114
Proje188
Sunum/Jüriye Hazırlık212
Diğer Uygulamalara Hazırlık111
Toplam İş Yükü (saat):25


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4