Akademik Birim: |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü (LEE) |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Doktora |
Dersin Koordinatörü: |
Hasan DAĞ & Timur Aydemir |
Dersi Veren(ler): |
Timur Aydemir, Hasan DAĞ |
Dersin Amacı: |
Lisansüstü öğrenciler için araştırma teklifi geliştirme de dahil olmak üzere akademik yaşam için gerekli temel becerileri kazanmak. |
Dersin İçeriği: |
Giriş. Araştırma problemleri nasıl ortaya konur. Hedefler, amaçlar ve proje çıktılarının nasıl tanımlanacağı. Araştırma Teklifi Geliştirme Aşamaları: Teklifin özgünlük bölümünün geliştirilmesi ve yazılması. Yöntemin tanımlanması. Çalışma planını oluşturmak ve iş paketlerini, teslimatları, riskleri ve alternatif planları tanımlamak. Projenin etkisini tanımlamak. Bileşenleri birleştirip bir araştırma teklifi olarak sunmak. Araştırma teklifinin değerlendirilmesi ve geliştirilmesi. Araştırma teklifini bir fonlama ajansına sunma ile ilgili bütçeleme ve diğer konular. Araştırma teklifini nasıl değerlendirilip eleştirileceği. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Araştırma teklifleriyle ilgili özgünlük, hedef, literatüre dayalı ihtiyaç analizi, hedef kitle, etki ve sonuç gibi kavramları tanımlama yeteneği.
- 2- Araştırma teklifi yazma yeteneği.
- 3- Araştırma teklifini sunma yeteneği.
- 4- Araştırma teklifini değerlendirme ve eleştirme yeteneği.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sınıf içi öğretim, tartışmalar, yazılar ve sunumlar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Araştırma önerisinin bileşenleri. |
- |
2 |
Bir fikrin özgünlüğü. Literatür taramasının hazırlanması. Özgünlük beyanlarının iyi ve kötü örnekleri. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
3 |
Önerinin yöntemini yazmak. İyi ve kötü örnekler. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
4 |
Önerinin proje planını yazmak. Başarı kriterlerini, çıktıları, riskleri ve alternatif planları tanımlamak. İyi ve kötü örnekler. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
5 |
Önerinin etkisini tanımlamak. İyi ve kötü örnekler. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
6 |
Tüm bileşenleri bir araya getirip özet yazmak. İyi ve kötü örnekler. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
7 |
Bir araştırma önerisi hazırlamak. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
8 |
Bir araştırma önerisi hazırlamak. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
9 |
Araştırma tekliflerini eleştirme ve değerlendirme. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
10 |
Araştırma önerisinin sunumu. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
11 |
Araştırma önerisinin sunumu. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
12 |
Araştırma önerisinin sunumu. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
13 |
Araştırma önerisinin sunumu. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
14 |
Araştırma önerisinin sunumu. |
Örnek raporları okumak ve eğitim videolarını izlemek |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.