DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Podcast ve Ses Kültürü NMD 217 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere podcast yapım süreçlerini ve radyo, podcast ve ses iletişiminin içerisinde genel olarak değerlendirildiği medya kültürünü tanıtmaktır. Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin bilgilendirilmiş ve kültürel açıdan uygun bir podcast serisi üretebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Ders, ses kültürüne giriş sunumları, podcast'lerin planlanması, üretilmesi ve dağıtılmasına ilişkin atölye çalışmaları ve teknik eğitim oturumlarını içerir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel ses üretimi ve podcast üretimi ile ilgili teknik ve performatif uygulamalar konusunda yetkinlik kazanmak.
  • 2- Sesi bir iletişim ve tasarım aracı olarak ele alabilmek.
  • 3- Ses, medya, kültür ve toplum arasındaki ilişkiyi eleştirel olarak değerlendirebilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders, öğrencilere podcast üretimini fikirden dağıtıma kadar deneyimleme ve ses medyasını eleştirel olarak değerlendirme fırsatı sağlamak için sunumlar, dinlemeler ve proje amaçlı teknik atölyelerden oluşur. Öğrenciler 2 kişilik gruplar halinde onaylanan konu ve formatta 15 dakikadan 3 bölümlük bir podcast dizisi üretirler.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ses çalışmaları ve podcast’e giriş
2 Bir iletişim aracı olarak ses
3 Atölye: Ses kayıt teknolojileri ve stüdyo turu
4 Podcast örnekleri: Anlam ve etki
5 Öğrenci sunumlar: Podcast fikirleri
6 Atölye: Evde kayıt ve düzenleme
7 Ses teknolojileri tarihi
8 İçerik üretimi ve podcast için yazmak
9 Öğrenci sunumları: Podcast analizleri
10 Podcast ve platformların ekonomi poliği
11 Radyonun yeniden mecrasallaşması olarak podcast
12 İzleme: Vast of Night – Sound, Radio, Society and Stories
13 İzleme ve Konuk: “Biz Radyo Çok Sevdik” – 1960lar ve 1970ler TRT’sinin kadın radyocuları
14 Sınıf içi geri bildirimler


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Cook, Ian M. 2023. Scholarly Podcasting. Taylor & Francis.
Sterne, J. 2012, The Sound Studies Reader, Routledge


DİĞER KAYNAKLAR

Haftalık okuma ve dinlemeler verilecektir.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 50
Sunum/Jüri 2 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Proje13030
Sunum/Jüriye Hazırlık21020
Diğer Uygulamalara Hazırlık155
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14114
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3