DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Günlük Hayat, Kültür ve Toplum RTC 340 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Radyo Televizyon ve Sinema
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin,
• Gündelik, yaşam, toplum, kültür gibi temel kavramları tanıtması
• Bu bağlamda klasik ve çağdaş kuramları analiz etmesi
• Farklı kuramsal çerçeveleri ve analiz yöntemlerini karşılaştırmalı olarak ele alması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu dersi alan öğrencilerin,
• Gündelik, yaşam, toplum, kültür gibi temel kavramları tanıtması
• Bu bağlamda klasik ve çağdaş kuramları analiz etmesi
• Farklı kuramsal çerçeveleri ve analiz yöntemlerini karşılaştırmalı olarak ele alması beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Gündelik yaşamı eleştirel bir kavram olarak ele almak ve gündelik yaşam kavramıyla ilgili genel tartışmalara aşina olacak
  • 2- Hayat tarzları, sosyal konumlar ve tutumlar, mekân ve zamansallık gibi meselelerde gündelik yaşamın izlerini görebilecek
  • 3- Bu bağlamda ortaya çıkan epistemolojik ve ontolojik soruları anlamlandıracak
  • 4- Araştırma ve özetleme, bilgisayar, yazma, alıntılama ve sunum hazırlama, sunum yapma ve tartışma becerilerini arttıracaklardır. (Öğrencilerden yazılı ödevlerinde akademik referanslar kullanmaları, seminerlerde ise kısa multi-medya sunumları yapmaları beklenir.)
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Klasik ders (Lectures) Seminer ve workshop. Öğrencilerin derse hazırlanmaları (kitap, makale ve internetten edindikleri metinleri okumaları, filmleri izlemeleri) dersteki tartışmalara katılmaları, vize ve final ödevi olarak makale yazmaları beklenir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Yerini bil! – Platon’dan to Rancière’e Okuma ve film
3 Xenophon’dan Bauman’a – Ekonomi, despotizm ve gündelik yaşam Okuma ve film
4 Machiavelli’den Foucault’ya – Gündelik yaşam, güç ve toplum Okuma ve film
5 Simmel’den Sennett’e – Gündelik yaşam, modernite ve toplum Okuma ve film
6 Gündelik yaşam, tüketicilik ve Akışkan modernite – Bauman ve Castells Okuma ve film
7 Hobbes’dan Agamben’e – Biyopolitika, terör ve gündelik yaşam Okuma ve film
8 Debord’dan Baudrillard’a – Gösteri ve gündelik yaşam Okuma ve film
9 Vize Sınavı
10 Boetie’den Canetti’ye – Gündelik yaşam, gönüllü kölelik ve kitle kültürü Okuma ve film
11 De Certeau’nın taktikleri ve Foucault’nun stratejileri Okuma ve film
12 Ritm Analizi ve Sembolik alışveris – Lefebvre ve Baudrillard Okuma ve film
13 Gündelik yaşam, cinsellik ve kent – Grosrichard Okuma ve film
14 Weber’den Benjamin’e – Gündelik Yaşam ve din olarak kapitalizm Okuma ve film


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Agamben, G: Homo Sacer
Agamben, G: The Kingdom and The Glory
Baudrillard, J: Fatal Strategies
Baudrillard, J: Seduction
Baudrillard, J: The Ecstasy of Communication
Bauman, Z: Consumerism and the New Poor
Bauman, Z: Liquid Modernity
Canetti, E: Crowds and Power
Castells, M: Network Society
de Certeau, M: The Practice of Everyday Life
Debord, G: Society of the Spectacle
Grosrichard, A: The Sultan’s Court
Lefebvre, H: Critique of Everyday Life (Volume I)
Lefebvre, H: Rhythm Analysis
Ranciere, J: Emancipated Spectator
Sennett, R: Flesh and Stone
Sennett, R: The Fall of Public Man
Simmel, G: On Individuality and Social Forms
Zizek, S: Looking Awry


DİĞER KAYNAKLAR

Ders programında önerilen filmler


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Proje 2 20
Final Sınavı 1 60
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev21122
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14456
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4