| Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Günlük Hayat, Kültür ve Toplum | RTC 340 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
| Akademik Birim: | Radyo Televizyon ve Sinema |
| Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar | Yok |
| Öğrenim Dili: | İngilizce |
| Dersin Düzeyi: | Lisans |
| Dersin Koordinatörü: | - - |
| Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin, • Gündelik, yaşam, toplum, kültür gibi temel kavramları tanıtması • Bu bağlamda klasik ve çağdaş kuramları analiz etmesi • Farklı kuramsal çerçeveleri ve analiz yöntemlerini karşılaştırmalı olarak ele alması beklenmektedir. |
| Dersin İçeriği: | Bu dersi alan öğrencilerin, • Gündelik, yaşam, toplum, kültür gibi temel kavramları tanıtması • Bu bağlamda klasik ve çağdaş kuramları analiz etmesi • Farklı kuramsal çerçeveleri ve analiz yöntemlerini karşılaştırmalı olarak ele alması beklenmektedir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Klasik ders (Lectures) Seminer ve workshop. Öğrencilerin derse hazırlanmaları (kitap, makale ve internetten edindikleri metinleri okumaları, filmleri izlemeleri) dersteki tartışmalara katılmaları, vize ve final ödevi olarak makale yazmaları beklenir. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Yerini bil! – Platon’dan to Rancière’e | Okuma ve film |
| 3 | Xenophon’dan Bauman’a – Ekonomi, despotizm ve gündelik yaşam | Okuma ve film |
| 4 | Machiavelli’den Foucault’ya – Gündelik yaşam, güç ve toplum | Okuma ve film |
| 5 | Simmel’den Sennett’e – Gündelik yaşam, modernite ve toplum | Okuma ve film |
| 6 | Gündelik yaşam, tüketicilik ve Akışkan modernite – Bauman ve Castells | Okuma ve film |
| 7 | Hobbes’dan Agamben’e – Biyopolitika, terör ve gündelik yaşam | Okuma ve film |
| 8 | Debord’dan Baudrillard’a – Gösteri ve gündelik yaşam | Okuma ve film |
| 9 | Vize Sınavı | |
| 10 | Boetie’den Canetti’ye – Gündelik yaşam, gönüllü kölelik ve kitle kültürü | Okuma ve film |
| 11 | De Certeau’nın taktikleri ve Foucault’nun stratejileri | Okuma ve film |
| 12 | Ritm Analizi ve Sembolik alışveris – Lefebvre ve Baudrillard | Okuma ve film |
| 13 | Gündelik yaşam, cinsellik ve kent – Grosrichard | Okuma ve film |
| 14 | Weber’den Benjamin’e – Gündelik Yaşam ve din olarak kapitalizm | Okuma ve film |
| Agamben, G: Homo Sacer Agamben, G: The Kingdom and The Glory Baudrillard, J: Fatal Strategies Baudrillard, J: Seduction Baudrillard, J: The Ecstasy of Communication Bauman, Z: Consumerism and the New Poor Bauman, Z: Liquid Modernity Canetti, E: Crowds and Power Castells, M: Network Society de Certeau, M: The Practice of Everyday Life Debord, G: Society of the Spectacle Grosrichard, A: The Sultan’s Court Lefebvre, H: Critique of Everyday Life (Volume I) Lefebvre, H: Rhythm Analysis Ranciere, J: Emancipated Spectator Sennett, R: Flesh and Stone Sennett, R: The Fall of Public Man Simmel, G: On Individuality and Social Forms Zizek, S: Looking Awry |
| Ders programında önerilen filmler |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
|---|---|---|
| Katılım | 14 | 20 |
| Proje | 2 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 60 |
| Total: | 17 | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Ödev | 2 | 11 | 22 |
| Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 4 | 56 |
| Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat): | 150 | ||
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
| OC1 | |||||||||||
| OC2 | |||||||||||
| OC3 | |||||||||||
| OC4 |