Akademik Birim: |
Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersin sonunda öğrenciler (1) çevre etiği ve siyaseti alanındaki çağdaş meselelere dair aşinalık edinecek, (2) tartışılan konudaki etik ve siyasal konumları ayırt edip değerlendirebilecek, (3) konular üzerine kısa metinler yazma becerisi gösterecek ve (4) argümanlarını kısa ve net biçimde ortaya koyabilecekler. Öğrenme sırasında öğrenciler (5) hem bireysel sorumluluk alarak hem de sınıf arkadaşlarıyla beraber çalışarak grup ödevlerini tamamlayacaklar. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, doğal dünyaya karşı sorumluluklarımıza odaklanarak ve ekolojik bozulmaya neden olan sosyo-politik faktörleri inceleyerek, öğrencileri çevresel konulardaki etik ve politik perspektiflerle tanıştırır. Öğrenciler, çevrenin insan refahındaki rolü, insan dışı varlıklara karşı yükümlülüklerimiz ve çevre politikası kararlarının etik karmaşıklıkları gibi temel sorular aracılığıyla ekosistemler, hayvanlar ve gelecek nesillerle etkileşimlerimizin etik boyutlarını keşfedeceklerdir. Ayrıca öğrenciler, iklim değişikliğinin mevcut ve gelecek nesiller üzerindeki etkisini ele alan nesiller arası etik, ekofeminist etik ve ekolojik Marksizm konularını inceleyeceklerdir. Bu temel fikirlerle ilgilenerek, öğrenciler hem mevcut hem de gelecekteki bağlamlarda çevresel zorlukları analiz etmek ve ele almak için kapsamlı bir etik çerçeve geliştireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çevre etiği ve siyaseti alanındaki çağdaş meselelere dair aşinalık edinmek
- 2- Tartışılan konudaki etik ve siyasal konumları ayırt edip değerlendirebilmek
- 3- Konular üzerine kısa metinler yazma becerisi göstermek
- 4- Argümanlarını kısa ve net biçimde ortaya koyabilmek
- 5- Hem bireysel sorumluluk alarak hem de sınıf arkadaşlarıyla beraber çalışarak grup ödevlerini tamamlamak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Konuya giriş: Eko-Adalet nedir? |
Yok |
2 |
Doğanın normatifliği |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
3 |
Doğal değer |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
4 |
İnsan merkezcilik |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
5 |
Aydınlanmış insan merkezcilik ve gelecek nesiller |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
6 |
Bireysel eylem ve etkisizlik problemi |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
7 |
Yazılı ödev |
Yazılı ödeve hazırlık |
8 |
Resmî tatil |
Ders yok |
9 |
Nüfus Temelli Yaklaşımlar |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
10 |
Ekolojik Marksizm |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
11 |
Doğayı Yeniden Düşünmek: Ekofeminizm |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
12 |
İklim Değişikliği ve Kesişimsellik |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
13 |
İklim Gündeminde Umudun Siyaseti |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
14 |
Final Ödevi |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.