DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Eko-Adalet: Çevre Etiği ve Siyasal Adalet KHAS 1232 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Ortak Dersler Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler (1) çevre etiği ve siyaseti alanındaki çağdaş meselelere dair aşinalık edinecek, (2) tartışılan konudaki etik ve siyasal konumları ayırt edip değerlendirebilecek, (3) konular üzerine kısa metinler yazma becerisi gösterecek ve (4) argümanlarını kısa ve net biçimde ortaya koyabilecekler. Öğrenme sırasında öğrenciler (5) hem bireysel sorumluluk alarak hem de sınıf arkadaşlarıyla beraber çalışarak grup ödevlerini tamamlayacaklar.
Dersin İçeriği: Bu ders, doğal dünyaya karşı sorumluluklarımıza odaklanarak ve ekolojik bozulmaya neden olan sosyo-politik faktörleri inceleyerek, öğrencileri çevresel konulardaki etik ve politik perspektiflerle tanıştırır. Öğrenciler, çevrenin insan refahındaki rolü, insan dışı varlıklara karşı yükümlülüklerimiz ve çevre politikası kararlarının etik karmaşıklıkları gibi temel sorular aracılığıyla ekosistemler, hayvanlar ve gelecek nesillerle etkileşimlerimizin etik boyutlarını keşfedeceklerdir. Ayrıca öğrenciler, iklim değişikliğinin mevcut ve gelecek nesiller üzerindeki etkisini ele alan nesiller arası etik, ekofeminist etik ve ekolojik Marksizm konularını inceleyeceklerdir. Bu temel fikirlerle ilgilenerek, öğrenciler hem mevcut hem de gelecekteki bağlamlarda çevresel zorlukları analiz etmek ve ele almak için kapsamlı bir etik çerçeve geliştireceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Çevre etiği ve siyaseti alanındaki çağdaş meselelere dair aşinalık edinmek
  • 2- Tartışılan konudaki etik ve siyasal konumları ayırt edip değerlendirebilmek
  • 3- Konular üzerine kısa metinler yazma becerisi göstermek
  • 4- Argümanlarını kısa ve net biçimde ortaya koyabilmek
  • 5- Hem bireysel sorumluluk alarak hem de sınıf arkadaşlarıyla beraber çalışarak grup ödevlerini tamamlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Konuya giriş: Eko-Adalet nedir? Yok
2 Doğanın normatifliği İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
3 Doğal değer İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
4 İnsan merkezcilik İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
5 Aydınlanmış insan merkezcilik ve gelecek nesiller İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
6 Bireysel eylem ve etkisizlik problemi İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
7 Yazılı ödev Yazılı ödeve hazırlık
8 Resmî tatil Ders yok
9 Nüfus Temelli Yaklaşımlar İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
10 Ekolojik Marksizm İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
11 Doğayı Yeniden Düşünmek: Ekofeminizm İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
12 İklim Değişikliği ve Kesişimsellik İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
13 İklim Gündeminde Umudun Siyaseti İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
14 Final Ödevi İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğrenciler her ders haftası için kendilerine verilen makaleleri okuyacaklar. Ayrıca ilgilenen öğrenciler için farklı kaynaklar tavsiye edilecek.


DİĞER KAYNAKLAR

Öğrencilerin izlemesi gereken zorunlu videolar olacak. Ayrıca ilgilenen öğrenciler için filmler ve podcast yayınları da tavsiye edilecek.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Ödev 1 35
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 20
Final Sınavı 1 35
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev188
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12560
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar23.57
Final Sınavı188
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5